Od nového ministra dopravy a výstavby to očakávajú dopravní odborníci. Nádejným kandidátom na tento post je ekonomický expert hnutia Sme rodina, bývalý advokát a podnikateľ Štefan Holý.
V opravách a údržbe infraštruktúry je priam kritická situácia. Generálny riaditeľ Výskumného ústavu dopravného Ľubomír Palčák považuje preto za dôležité každé riešenie, na ktorom bude politická zhoda.
Z hľadiska posúdenia miery nesplnenia povinností oboch zmluvných strán, teda koncesionára a štátu, je podľa generálneho riaditeľa Výskumného ústavu dopravného Ľubomíra Palčáka ťažké prejudikovať výsledok.
Minister dopravy Roman Brecely môže podpísať koncesnú zmluvu na výstavbu a prevádzku obchvatu Bratislavy na diaľnici D4 a priľahlej rýchlostnej cesty R7 formou projektu verejno-súkromného partnerstva.
Minister dopravy Roman Brecely na základe analýz predpokladá, že pri výstavbe komplikovaného úseku diaľnice D1 Turany – Hubová bude použitý s najväčšou pravdepodobnosťou variant s tunelom Korbeľka. Diaľnica medzi Bratislavou a Košicami bude podľa ministra dokončená do roku 2020, ale bez spomínaného úseku.
Problémom je pripravovaný úsek diaľnice D1 Turany – Hubová, ktorého výstavba sa pre hroziace zosuvy pôdy a možnú zmenu pôvodne plánovanej trasy údolím Váhu môže predlžiť o niekoľko rokov po roku 2020.