BRATISLAVA 8. mája (WEBNOVINY) – Regionálne informačné centrum OSN pre západnú Európu (UNRIC) v spolupráci s Informačnými centrami v Európe a Rozvojovým programom OSN (UNDP) spustili tento piatok reklamnú súťaž „Odviaž svoju fantáziu na boj proti chudobe“. Súťaž je súčasťou celoeurópskej kampane OSN na podporu Miléniových rozvojových cieľov (MRC). Víťazovi udelí začiatkom septembra španielske predsedníctvo EÚ cenu 5-tisíc eur. „Vzhľadom na blížiaci sa septembrový summit o Miléniových rozvojových cieľoch (MRC) v New Yorku, je cieľom tejto kampane založenej na webstránke zvýšiť povedomie o MRC medzi európskymi občanmi, vytvoriť spoločný projekt pre všetky informačné centrá OSN na európskom kontinente a načrieť do úžasnej studnice európskej tvorivosti“, povedala pri príležitosti spustenia webstránky riaditeľka UNRIC-u Afsane Bassir-Pour.
Centrálnym pilierom súťaže je webstránka www.WeCanEndPoverty.eu. „Súťažiť môžu záujemcovia zo 48 európskych krajín. Svoj návrh môžu podať nielen jednotlivci, ale aj odborníci z oblasti reklamy a organizácie,“ informovala konzultantka pre Slovensko Jana Hönschová z Informačného centra OSN Viedeň. Dodala, že návrhy možno zasielať do 30. júna, kedy bude nasledovať výberový proces. V ňom bude vybratých 30 finalistov – z toho 15 prostredníctvom verejného hlasovania, v ktorom môže hlasovať ktokoľvek, a ďalších 15 vyberú organizátori. Víťazov spomedzi 30 finalistov zvolí porota zložená z prominentných európskych odborníkov na reklamu a marketing, z umelcov, dizajnérov a expertov OSN na komunikáciu, vrátane podpredsedu medzinárodnej reklamnej skupiny Havas. „Ak táto iniciatíva zmení situáciu aspoň jednej osoby žijúcej na hranici chudoby, je táto kampaň hodná nášho úsilia,“ povedal člen poroty a americký fotograf Gary Knight. Ďalšími členmi poroty sú dizajnér Piet Boon, belgický módny dizajnér Martin Margiela a zástupca generálneho tajomníka OSN pre komunikáciu a informovanie verejnosti Kiyo Akasaka.
SITA