BRATISLAVA 12. októbra (WBN/PR) – Združenie SOLUS, ktoré zabezpečuje vedenie registra klientov neplniacich svoje zmluvné povinnosti, vstúpilo do siedmeho roka svojho pôsobenia na Slovensku.
Záujmové združenie SOLUS bolo založené 14. septembra 2005 a v prvej polovici roka 2006 začalo pre svojich riadnych členov zabezpečovať ostrú prevádzku on-line negatívneho klientskeho registra. Vzniklo z iniciatívy niekoľkých významných finančných spoločností a postupne sa jeho členská základňa rozšírila o spoločnosti z rôznych ekonomických sektorov. Dnes sú členmi združenia SOLUS nebankové finančné spoločnosti, banky a mobilný operátor. Zatiaľ posledným členom sa stala ZUNO BANK AG z bankovej skupiny Raiffeisen Bank International a na základe rokovaní so záujemcami o členstvo možno predpokladať, že sa členská základňa bude ďalej rozširovať.
Register obsahuje údaje o spotrebiteľoch, ktorí závažne porušili svoju zmluvnú povinnosť riadne splácať poskytnutú službu. Odpoveď získaná z registra SOLUS nijako nespomaľuje schvaľovací proces žiadostí o poskytnutie služby – riadny člen ju obdrží v reálnom čase a vie ju jednoznačne interpretovať. „Sme radi, že prevádzka negatívneho registra združenia SOLUS dlhoročne prispieva k prevencii rastu počtu dlžníkov v omeškaní a k znižovaniu finančných strát veriteľov,“ uviedla tajomníčka združenia SOLUS JUDr. Zuzana Krajčovičová.
Prínosom členstva v združení je aj to, že mnohých žiadateľov o službu, ktorí porušili povinnosť riadne splácať svoje záväzky, záznam v registri odrádza od opakovania žiadosti u ostatných členov združenia. „Keďže záznam v negatívnom registri komplikuje spotrebiteľovi čerpanie ďalších služieb, so splácaním ktorých by mohol mať problémy, združenie SOLUS prispieva aj k ochrane samotných dlžníkov pred neuváženým a neúmerným zadlžovaním a tým podporuje zodpovedné úverovanie,“ doplnila Zuzana Krajčovičová. Register SOLUS predstavuje aj zvýšený tlak na dlžníkov zameraný na úhradu splatných dlhov. Združenie eviduje rastúci počet prípadov, keď klient po zaradení do registra uhradil svoje dlhy po splatnosti. Je totiž zrejmé, že mnohí dlžníci splatia dlh v omeškaní po zaradení do registra aj preto, že chcú získať novú službu od inej členskej spoločnosti. Pozitívnu skúsenosť s registrom má aj jeden zo zakladajúcich členov združenia SOLUS, úverová spoločnosť CETELEM SLOVENSKO a.s. „Register Solus aktívne využívame viac ako päť rokov, počas ktorých sme ocenili kvalitu technologického zabezpečenia databázy a dát, čo pre nás znamenalo hlavne prínos v oblasti riadenia úverového rizika,“ hodnotí Ing. Aleš Kos, riaditeľ Správy priameho predaja CETELEM SLOVENSKO a .s. a zároveň podpredseda Rady združenia.
Členská základňa SOLUSu rokuje aj o nových projektoch, ktoré by pre členov mali ďalšie prínosy pre oblasť riadenia rizika spojeného s poskytovanými službami. Partnerské združenie SOLUS v Českej republike už prevádzkuje aj Pozitívny register združenia SOLUS, v ktorom za účelom lepšieho posúdenia bonity klientov zo strany členov združenia zhromažďuje informácie o všetkých záväzkoch klientov.