BRATISLAVA 2. septembra (WEBNOVINY) – Dopravný podnik Bratislava (DPB) ukončil prvú etapu modernizácie vozovní na Hroboňovej a v Jurajovom dvore. Vynovené sú priestory trolejbusového depa na Hroboňovej a priestory pre ľahkú údržbu trolejbusov a električiek i hala pre opravu autobusov vo vozovni Jurajov dvor.
Modernizácia oboch vozovní stála takmer 12,6 milióna eur bez DPH a hradená je z eurofondov. Prerobené vozovne by mohli byť sprevádzkované začiatkom októbra. Na brífingu vo vozovni Jurajov dvor o tom informoval predseda predstavenstva a generálny riaditeľ DPB Ľubomír Belfi.
Vynovili aj depo na Hroboňovej ulici
Vo vozovniach sa pracovalo od januára tohto roka a dopravnému podniku sa podarilo za ten čas zmodernizovať vo vozovniach 8600 metrov štvorcových plochy. Práce v Jurajovom dvore stáli podľa Belfiho približne 10 miliónov eur. Vo vynovenej vozovni pribudol napríklad podúrovňový sústruh pre rýchlejšiu a komfortnejšiu opravu električiek či nové umyvárne, zdviháky i žeriavy.
Ďalšie dva milióny eur dopravný podnik investoval do vynovenia depa na Hroboňovej ulici. V depe vymenili vozovky, namontovali 32 nových brán, pribudli nové montážne priestory a vybudovali tu aj protihlukovú stenu. Ako dodal Belfi, modernizácia vozovní je jednou z podmienok pre čerpanie eurofondov na nákup nových električiek a trolejbusov.
V modernizácii chcú pokračovať
Touto modernizáciou sa však opravy vo vozovniach neskončili, DPB chce pokračovať ešte ďalšími etapami. „Druhá etapa je už rozpracovaná, ak všetko dobre pôjde, mohla by byť zrealizovaná v prvom polroku budúceho roku. Tretia následne po nej, ale tam treba ešte dotiahnuť niektoré veci,“ priblížil Belfi. V druhej etape plánuje dopravný podnik zmodernizovať odstavné plochy či skúšobnú halu pre električky a v tretej etape by mala prísť na rad hala pre ťažkú údržbu trolejbusov.
Na druhú časť modernizácie už DPB vyhlásil aj verejnú súťaž na vypracovanie dokumentácie realizácie stavby a uskutočnenie prác vrátane dodania technologických zariadení. Predpokladá na to vynaložiť za jeden rok predbežne vyše 8 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty, resp. 9,6 milióna eur vrátane dane. Ide pritom už o druhú súťaž na pokračovanie modernizácie, tú prvú, vyhlásenú v januári, DPB musel zrušiť. Dôvodom boli zmenené podmienky pri obstarávaní.
Zákazka mala byť financovaná aj s využitím peňazí EÚ v rámci Operačného programu Doprava 2007 – 2013 (OPD) cez prioritnú os Infraštruktúra integrovaných dopravných systémov. Ministerstvo dopravy ako riadiaci orgán OPD oznámilo, že v uvedenej prioritnej osi už nie je dostatok disponibilných finančných prostriedkov a preto bol DPB nútený použitý postup zadávania zákazky zrušiť. Predpokladaná cena vtedy bola 7,3 mil. eur bez dane (s daňou 8,8 miliónov eur), práce boli plánované na sedem mesiacov.