BRATISLAVA 23. marca (WBN/PR) – Uvedenie cideru Strongbow z Hurbanova vo februári 2015 zmenilo obraz na slovenskom trhu s nápojmi. Už na jeseň minulého roku dosiahol jeho predaj približne 80 %-ný podiel v kategórii ciderov. K trojici úspešných príchutí – Strongbow Gold Apple, Red Berries a Honey sa v týchto dňoch pridáva aj štvrtý chuťový variant – Strongbow Dark Fruit (tmavé ovocie) s obsahom prírodnej ovocnej šťavy z čiernych ríbezlí . Novú príchuť vyvinuli odborníci vo výskumnom a vývojom centre HEINEKEN-u pre výrobu cideru v belgickom závode Stassen Cidre na základe podnetu zo spoločnosti HEINEKEN Slovensko, ktorá Strongbow vyrába aktuálne pre 10 európskych trhov. Zdrojom inšpirácie pre jej vývoj sú aktuálne trendy na nápojovom trhu, ako aj úspech príchute Strongbow Red Berries v roku 2015.
Spoločnosť HEINEKEN Slovensko začala vyrábať najobľúbenejší cider na svete, značku Strongbow, v januári minulého roku. Začiatok výroby si vyžiadal celkové investície vo výške takmer 4 mil. EUR, pričom okrem domáceho trhu sa Strongbow vyrába aj na export. Ku koncu roku 2015 sa v Hurbanove celkovo vyrobilo 135.000 hl cideru, ktoré smerovali na trhy až v 10-tich európskych krajinách.
Od tohtoročného marca dostala výroba cideru v Hurbanove ďalší pozitívny impulz – uvedenie novej príchute Strongbow Dark Fruit, ktorá rozširuje existujúce portfólio značky na našom trhu s ambíciou osloviť súčasných aj nových konzumentov. Od existujúcich príchutí sa totiž odlišuje nielen výrazne tmavšou farbou, ale aj menej sladkou chuťou. Strongbow Dark Fruit je vyrobený rovnako ako ostatné príchute z prírodnej jablkovej šťavy, pričom svoju charakteristickú tmavočervenú až fialovú farbu, výraznú ovocnú vôňu a chuť získava vďaka obsahu prírodnej šťavy z čiernych ríbezlí.
Nová príchuť vznikla na základe požiadavky zo spoločnosti HEINEKEN Slovensko, ktorá vychádza z aktuálnych trendov na nápojovom trhu: „Z troch príchutí doteraz dostupných u nás v minulom roku príjemne prekvapil úspech Strongbow Red Berries. Predaj tohto variantu je takmer na úrovni základnej príchute Strongbow Gold Apple, čím sa potvrdzuje aktuálny trend v chutiach konzumentov,“ hovorí Peter Nikodem, brand manager značky Strongbow a dodáva: „Nielen v kategórii nápojov, ale aj v iných segmentoch sú ovocné príchute a špecificky tmavé ovocie veľmi „trendy“. Z tohto vývoja sme vychádzali aj pri uvažovaní o rozšírení nášho portfólia.“
Strongbow Dark Fruit pre slovenský trh aj export vyvinuli odborníci vo výskumnom a vývojovom centre HEINEKEN-u pre výrobu cideru v belgickom závode Stassen Cidre. „Je pre nás cťou, že našu ideu cideru s chuťou tmavého ovocia „zhmotnili“ do dokonalosti naši belgickí kolegovia pod osobným vedením Jean-Pierre Stassena, predstaviteľa štvrtej generácie výrobcov cideru z rodiny Stassen. Sme presvedčení, že Strongbow Dark Fruit nebude len rozšírením výberu pre existujúcich priaznivcov nápoja cider, ale do tejto u nás stále novej kategórie pritiahne aj nových konzumentov,“ uzatvára Peter Nikodem.
Strongbow Dark Fruit prichádza na trh v dvoch typoch balenia – v sklených fľašiach s objemom 330 ml a v 400 ml plechovkách. Od polovice marca je nová príchuť dostupná exkluzívne v obchodnej sieti TESCO, v druhej polovici apríla sa jeho distribúcia rozšíri aj na ďalšie maloobchodné siete.