BRATISLAVA 8. októbra (WEBNOVINY) – Ak by mal šéf slovenskej diplomacie Miroslav Lajčák v zahraničí opísať Slovensko jednou vetou, povedal by, že sme dynamická a úspešná krajina.
„Ja vám môžem povedať ako minister zahraničných vecí a ako človek, ktorý sa každodenne stretáva s partnermi so zahraničia a v zahraničí, že náš 20-ročný príbeh je úspešným príbehom a je oň vo svete záujem,“ vyhlásil Lajčák, ktorý v týchto dňoch spolu s riaditeľmi Slovenských inštitútov rokuje o tom, ako Slovensko v zahraničí jednotne prezentovať. Rezort diplomacie má od 1. októbra na starosti koordináciu jednotnej prezentácie krajiny v zahraničí.
Slovensko podľa Lajčáka dosiahlo úspechy, ktoré nám vo svete závidia, avšak stále sme sa nezjednotili v tom, čo to vlastne Slovensko je. „Čo je to logo, čo je ten imidž, čo je Slovensko v jednej vete, ako chceme aby bolo vnímané,“ dodal. Pre niekoho je to bača a ovce, pre iného autá, žartoval minister. „Ale myslím, že od oštiepkov sme sa posunuli už niekde ďalej.“
Šéf našej diplomacie nie je spokojný s tým, že každá štátna inštitúcia má vlastné logo Slovenska či heslo, pod ktorým krajinu predstavuje. „Takýmto spôsobom sami trieštime našu predstavu Slovenska,“ doplnil. Výsledkom porady so šéfmi Slovenských inštitútov by preto podľa neho mal byť posun aj v tejto otázke.
„Slovenské inštitúty sú dôležitým nástrojom zahraničnej politiky, sú našimi tykadlami, ktoré predstavujú našu kultúru, spoločnosť, ekonomiku, náš potenciál v cestovnom ruchu,“ poznamenal.
Pondelková porada, ktorá bude pokračovať v utorok už aj v prítomnosti zástupcov ministerstva kultúry a kultúrnych inštitúcií, Slovenskej agentúry pre rozvoj investícií a obchodu či Slovenskej agentúry pre cestovný ruch, sa koná po troch rokoch. Slovensko má v zahraničí osem Slovenských inštitútov, a to v Moskve, Varšave, Budapešti, Prahe, Paríži, Berlíne, Viedni a v Ríme.