BRATISLAVA 15. novembra (WEBNOVINY) – O samosprávnych krajoch sa v médiách informuje viac ako o bankách, mobilných operátoroch či premiérovi.
Vyjadrujú sa k nim predovšetkým politológovia Michal Horský a Ján Baránek. V roku 2013 boli samosprávne kraje spomenuté vo vyše 15-tisíc príspevkoch.
Analytik Newton Media Martin Gonda to uviedol na seminári k regionálnym voľbám, ktorá sa konal na Katedre žurnalistiky Filozofickej fakulty Katolíckej univerzity v Ružomberku.
Odporúčame:
Maňka chce diskutovať len v RTVS, podľa Kotlebu sa bojí
Kotleba je problém pravice aj premiéra Fica, tvrdí politológ
Označenie za extrémistu podľa Kotlebu uráža jeho voličov
Voľby majú dobrú medializáciu
„Podľa môjho názoru je to dostatočná medializácia. Vychádzam z porovnania s inými analýzami, ktoré robíme pre komerčných klientov alebo pre politické strany,“ povedal Gonda.
Podľa Gondu najväčšie slovenské banky dosahujú mesačnú medializáciu zhruba 200 článkov, v prípade veľkého mobilného operátora je to približne 300 článkov, zmienka o predsedovi vlády Robertovi Ficovi je v 800 až tisíc článkoch.
„Novinári zapracovali. Nudné bolo skôr sledovať, aké nekompetentné odpovede dávali kandidáti a to, že niektorí kandidáti vôbec neboli pripravení,“ dodal Gonda.
Z analýzy, ktorú pripravil pre spomínaný seminár, vyplýva, že k téme samosprávnych krajov sa v roku 2013 najčastejšie vyjadrovali Michal Horský (52-krát) a Ján Baránek (51-krát). Na ďalších miestach sú s väčším odstupom Tomáš Koziak (22), Martin Klus (19) a Miroslav Kusý (16).
Kotleba dostáva viac priestoru
Gonda si všimol aj zvýšenú prezentáciu Mariána Kotlebu. „V súčasnosti sa o ňom v monitorovaných médiách denne objaví 30 až 40 príspevkov,“ povedal Gonda. Kým v roku 2011 sa zmienka o Kotlebovi objavila v 133 príspevkoch, v roku 2012, aj vďaka dianiu v Krásnohorskom Podhradí, sa objavil v 569 príspevkoch. Počas prvých novembrových dní o ňom médiá informovali 231-krát.
Zaujímavosťou podľa Gondu je, že médiá od roku 2006 uprednostňujú pred termínom VÚC pomenovanie župa. „V denníkoch SME, Pravda a Hospodárske noviny prevažuje termín župa nad termínom VÚC v pomere 54,6 percenta k 45,4 percentám, ale v televízii, rozhlase či bulvárnych denníkoch je podiel v prospech župy až okolo 70 percent,“ uviedol Gonda.
Agentúru SITA informovala Katedra žurnalistiky Filozofickej fakulty Katolíckej univerzity v Ružomberku.