Notino oslavuje svoje 20. výročie ďalšími úspechmi. Za fiškálny rok 2023 vzrástlo o tretinu

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Cz ceska brno 1580x726_karta prodejny 3.jpg
Foto: Notino

Notino, najväčší európsky e-shop s kozmetickými a zdravotnými výrobkami, prekročil za posledný fiškálny rok rekordný obrat 1,3 miliardy eur. Slovensko sa na výsledku podieľalo s 5,9 percentami. Technologický rozvoj, nové logistické centrum a jedinečný prístup k zákazníkom významne prispeli k rastu.

Notino, ktoré pôsobí na 27 európskych trhoch vo fiškálnom roku 2023 (máj 2023 – apríl 2024) znovu presiahlo rekordnú miliardu eur. Obrat sa oproti minulému fiškálnemu roku zvýšil o 28 %, na 1,34 miliardy eur.

Tržby rástli vo všetkých krajinách, najrýchlejšie v Estónsku 108 % a vo Švajčiarsku 82 %. Najväčším zahraničným trhom je Poľsko, na celkovom obrate sa podieľalo 15 %, hneď po ňom nasleduje český trh, ktorý tvorí 14 % celkového obratu.

V rámci expanzie Notino v roku 2023 otvorilo nové poloautomatizované distribučné centrum v talianskom Miláne. „Taliansko patrí medzi naše kľúčové trhy, na obrate sa podieľalo s 8,6 %. Vďaka otvoreniu tamojšieho nového distribučného centra sme výrazne zefektívnili doručenie zásielok nielen v Taliansku, ale aj v ďalších krajinách Európy,” uviedol generálny riaditeľ Notino Zbyněk Kocián. Svoju pozíciu Notino posilňuje tiež na poľskom trhu. V tomto roku otvorilo ďalšie distribučné centrum v Głuchowe.

Zbynek kocian 02.jpg
Zbyněk Kocián. Foto: Notino

Prepojenie technológií a krásy

Notino pozná potreby svojich zákazníkov a neustále zlepšuje a zjednodušuje ich zákaznícku cestu pomocou najnovších technológií vo svete online nakupovania. K fiškálnemu roku 2023 dôveruje tomuto beauty e-shopu viac než 29 miliónov zákazníkov, čo dlhodobo dokazuje NPS – skóre vyššie než 83 %.

Víziou Notino je prepojenie krásy s technológiami. V minulom roku ako prvý na trhu uviedli svoju unikátnu službu Môj Discovery Box, ktorý zákazníkom umožňuje personalizovaný výber 5 vzoriek podľa ich voľby. Vďaka nemu môžu objavovať nové produkty bez nutnosti kúpy plného balenia a môžu najprv otestovať, či im produkty vyhovujú. Môj Discovery Box tak dopĺňa ďalšie služby v Notino aplikácii, ktoré výrazne zjednodušujú výber a nákup produktov. Pomocou virtuálneho zrkadla môžu zákazníci vyskúšať odtiene dekoratívnej kozmetiky, vôňu im pomôže vybrať vychytávka Fragrance Finder a starostlivosť o pleť na mieru im za pár minút s pomocou umelej inteligencie zostaví Skin Analyzer.

Tieto nástroje Notino predstavilo aj v ambasádorských kampaniach, ktoré tento rok spustilo v Česku, na Slovensku, v Rumunsku a v Taliansku. Spoločne s Ewou Farnou, Kristínou Svarinskou, Theo Rose a Biancou Balti zákazníkom ukazujú prepojenie sveta krásy a technológií.

Notino_atelier_kristina15054.jpg
Foto: Notino

Aby Notino dokázalo udržať nadštandardnú kvalitu svojich služieb, inovuje a prináša nové technológie v logistike a v IT. Novinkou tohto roku je automatizovaný zásobník vzoriek, ktorý samostatne vzorky rozdeľuje a pridáva ich do zásielok. Automatizované je aj samotné balenie všetkých objednávok.

Až 40 % všetkých objednávok vybavujeme automatickou baliacou linkou, ktorá vďaka vákuu a zmrštiteľnej fólii šetrí až 90 % plastového odpadu. Balenie je tak efektívnejšie a udržateľnejšie,“ povedal vedúci logistiky Tomáš Hofer. Za fiškálny rok 2023 Notino odoslalo zákazníkom celkom 26 miliónov zásielok, čo je o pätinu viac než v predchádzajúcom roku. Notino dohromady za rok odoslalo 75 miliónov produktov.

Tomas hofer 01.jpg
Tomáš Hofer Foto: Notino

Česku najväčší európsky e-commerce predajca produktov pre krásu a zdravie poslal zákazníkom najviac balíčkov 18. decembra, bolo to presne 138 tisíc zásielok, čo je takmer dvojnásobok denného priemeru.

Cieľom Notino je ďalší rast, ale efektívny s udržaním kvality, na ktorú sú zákazníci zvyknutí. „Technologicky sa prispôsobujeme tak, aby bolo Notino odolné a pripravené na kontinuálny rast. Musíme si uvedomiť, že so zvýšeným objemom objednávok sa zvyšuje aj nápor na naše interné IT systémy a logistiku. Keďže zákazníkom chceme poskytovať kvalitné služby, musíme byť vždy o krok napred,“ uviedol Kocián.

4b.jpg
Foto: Notino

O spoločnosti:

V neustále rastúcom svete e-commerce Notino prináša krásu a zdravie miliónom ľudí po celej Európe. Najväčší európsky online predajca v oblasti krásy je lídrom v tomto odvetví už 20 rokov. Notino začalo svoju cestu v roku 2004 v Českej republike a stalo sa jedným z najsilnejších hráčov na poli e-commerce v oblasti krásy a zdravia. Zákazníkom Notino ponúka široký výber až 100 000 produktov od viac ako 2 700 svetoznámych aj lokálnych značiek za najlepšie ceny. Notino nie je úspešné len online v 27 krajinách, má aj 26 kamenných predajní v 7 krajinách. Nedávno sa Notino úspešne zaradilo medzi desať najlepších na prestížnom zozname TOP 500 Cross-Border Retail Europe. Najväčší európsky predajca produktov pre krásu a zdravie sa neustále rozširuje na ďalšie európske trhy a zlepšuje svoje služby. To dokazujú tri logistické centrá a sklady v Rumunsku, Českej republike a po novom aj v Taliansku a Poľsku. Tento krok umožňuje spoločnosti rýchlejšie doručovať tovar zákazníkom po celej Európe a lepšie reagovať na rastúcu dopyt, najmä v období vianočných sviatkov.

Informačný servis

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Notino