Spoločnosť Jaguar Land Rover Slovakia (JLR) pravidelne prehodnocuje tarifné mzdy ako pre výrobné, tak aj pre podporné pozície. Sleduje vývoj na pracovnom trhu, aby mohla zamestnancom poskytovať zaujímavé pracovné podmienky.
Celkový priemerný odmeňovací balíček pozícií vo výrobných prevádzkach je v JLR na úrovni 997 až 1 885 eur brutto. Nitrianska automobilka tak reagovala pre agentúru SITA na článok týždenníka Plus 7 dní, podľa ktorého zamestnancov fabriky v Nitre demotivujú nízke platy a amaterizmus vrcholového manažmentu.
Nezamestnanosť v Nitre sa znížila
Výrobný operátor si na vstupnej úrovni podľa spoločnosti JLR príde na základe základnej tarifnej mzdy, kompetenčného príplatku, výrobného bonusu, trinásteho platu a príspevku na dopravu mesačne na 997 až 1 077 eur brutto.
Agentúra Moody’s zhoršila pre vysoké dlhy ratingy automobilky Jaguar Land Rover
Kvalifikovaný výrobný operátor na 1 201 až 1 432 eur a kvalifikovaný výrobný pracovník – špecialista na 1 575 až 1 885 eur. Zároveň Jaguar Land Rover vo svojom nitrianskom závode vytvoril už viac ako 2 200 pracovných miest.
„V období začiatku výstavby našej automobilky v Nitre dosahovala nezamestnanosť podľa úradov práce úroveň 6,07 % (september 2016), aktuálna nezamestnanosť je 2,07 % (máj 2019),“ ozrejmila manažérka pre firemné vzťahy JLR Slovakia Miroslava Remenárová.
Stovky druhov rôznych školení
Zamestnancom ponúka JLR možnosť rozvíjať ich zručnosti vo vlastnej Tréningovej akadémii, kde má v ponuke 500 rôznych druhov školení. „Záleží nám na tom, aby naši zamestnanci vedeli, aké zručnosti majú mať, aby dosiahli vyšší kompetenčný príplatok, a taktiež aby vedeli, aká je postupnosť pri ich kariérnom raste,“ dodala Remenárová.
Na kritiku v článku, že zamestnanci sú demotivovaní aj pre pomalý kariérny rast uviedla, že JLR podporuje kariérny rast svojich ľudí. „Len od začiatku tohto roku sme povýšili už 182 zamestnancov, čo je viac ako 8 % z celkového počtu k 30. júnu 2019, t.j. každý dvanásty zamestnanec firmy,“ doplnila.
K poskytnutej štátnej dotácii automobilka uviedla, že bola plne v súlade s pravidlami EÚ. „Výrobný závod Jaguar Land Rover predstavuje významný strategický krok našej spoločnosti a celková investícia dosahuje výšku až 1,4 miliardy eur. Slovenská vláda podporila projekt vybudovania závodu štátnou pomocou vo výške 129 miliónov eur. Štátna pomoc smerovala do kapitálovej investície. Jej poskytnutie je v súlade s pravidlami Európskej komisie upravujúcimi túto oblasť,“ uzavrela Remenárová.
Investíciu skúmala aj Európska komisia
Strana Smer-SD, za ktorej vlády sa štátna pomoc pre JLR schvaľovala, k článku Plus 7 Dní a údajne nízkym platom a nenaplneným sľubom automobilky uviedla, že nebude robiť závery na základe anonymných vyjadrení v médiách. „Čo sa týka pracovných podmienok v závode, tak sme za to, že vždy treba objektívne zhodnotiť situáciu a nerobiť závery na základe anonymných tvrdení,” povedal vedúci tlačového oddelenia Smeru Ján Mažgút.
Smer-SD sa zároveň dôrazne ohradil voči niektorým tvrdeniam, ktoré sa v súvislosti s dotáciou štátu pre JLR objavujú v médiách.
„Celú investíciu veľmi pozorne preskúmavala Európska komisia z pozície nedovolenej štátnej pomoci a tá úplne jednoznačne rozhodla, že vyvolané investície, ktoré neseriózne média pripisujú k JLR, nie je možné počítať ako štátnu pomoc pre automobilku. Navyše analytici na ministerstve financií vypočítali, že prínosy tejto automobilky sa Slovensku veľmi rýchlo vrátia prostredníctvom daňových aj nedaňových príjmov,“ uzavrel Mažgút.