NITRA 23. marca (WEBNOVINY) – Tiesňová linka 150 v okresoch Nitra, Zlaté Moravce a Topoľčany opäť funguje. Dovolať sa na ňu nedalo zhruba od 17:30 do 18:55 pre preklápanie komunikačnej siete, občania mohli volať na mobilné číslo 0915 496 297. Ako agentúru SITA informoval nitriansky krajský hovorca hasičov Viliam Pánsky, viacerí na toto číslo zavolali, ale len zo zvedavosti, či funguje, problémy nehlásili. Podľa informácií Televízie Markíza dnes mali problémy s linkami 150 a 112 aj v Banskobystrickom a Košickom kraji.
Podobné problémy s tiesňovými linkami sa vyskytli v Nitrianskom kraji aj 18. marca. Od 12:00 do 13:00 prebiehala podľa ministerstva vnútra migrácia komunikačnej siete s cieľom vymeniť poruchové časti siete. „V rámci výkonov mohlo dôjsť k technickým dopadom, ktoré mohli vyvolať aj nemožnosť dovolať sa na číslo 112 a 150, pričom ich trvanie nepresiahlo viac než sedem minút dohromady,“ uviedla vtedy Ľudmila Staňová z komunikačného odboru kancelárie ministra vnútra. Tieto opatrenia robia na všetkých koordinačných strediskách na Slovensku. Je súčasťou balíka opatrení, ktoré schválila vláda na stabilizáciu informačno-telekomunikačnej infraštruktúry integrovaného záchranného systému.
V januári zomrela pre výpadok tiesňových liniek v Žilinskom kraji žena z Kysuckého Nového Mesta. Jej muž sa nemohol dovolať na číslo 112 ani 155. Slovak Telekom vtedy priznal, že problémy spôsobilo zlyhanie ľudského faktora. Ďalšie problémy s výpadkami tiesňovej linky 112 zaznamenali 22. januára v Trenčíne. Vláda reagovala opatreniami v oblasti informačno-komunikačných technológií.