Nielen cena je problémom pri predaji elektrických áut, podľa prieskumu je prekážkou aj nabíjanie

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Elektromobil, elektronabíjačka
Foto: ilustračné, www.istockphoto.com

BRATISLAVA 17. januára (WebNoviny.sk) – Elektrické vozidlá s batériami (BEV) sú tohtoročným výrobným trendom číslo jeden v automobilovom priemysle, no pre spotrebiteľov je najväčšou prekážkou vstupu do elektrického sveta automobilov ich cena.

Čína hlavným trhom

Na druhom a treťom mieste sa ako hlavné prekážky kúpy týchto áut umiestnili možnosti nabíjania vozidla a rozsah komunikácií, ktoré sú na tento typ vozidiel pripravené. Tieto zistenia prinieslo dvadsiate vydanie celosvetového prieskumu KPMG Global Automotive Executive Survey.

Hlavným trhom pre elektromobily bude podľa prieskumu v budúcnosti Čína. Oslovení manažéri sa v prieskume zhodli, že práve táto krajina predbehne konkurenciu svojimi batériovými elektrickými vozidlami.

Iba malá časť z najvyšších predstaviteľov automobilového priemyslu vo svete sa obáva, že ziskovosť v tomto odvetví poklesne. A to napriek tomu, že najmä predstavitelia mladšej generácie už nebudú v budúcnosti chcieť vlastniť auto.

Medzi značkami je podľa top manažérov v autopriemysle na budúcnosť najlepšie pripravená Toyota. Za ňou nasledujú BMW a Tesla. Ako svoje ďalšie vozidlo by si väčšina spotrebiteľov chcela kúpiť hybrid.

Ochrana údajov a bezpečnosť

Podľa prieskumu KPMG je celkovo najdôležitejším kritériom pri nákupe nového vozidla ochrana osobných údajov a bezpečnosť. Pre dve tretiny respondentov z krajín V4 sú hlavným kritériom celkové náklady na vlastníctvo a využitie automobilu. Nasleduje bezpečnosť a prvú trojicu uzatvára možnosť jazdiť pohodlne a rýchlo.

Najväčší potenciál z funkcií, ktoré si môže zákazník vybrať na požiadanie, majú navigačné systémy, prispôsobiteľnosť tempomatu a zlepšenie výkonu. To sú vlastnosti, za ktoré sú spotrebitelia najviac ochotní priplatiť si v prípade konfigurácie auta na mieru.

Global Automotive Executive Survey 2019 je dvadsiatym vydaním každoročného prieskumu spoločnosti KPMG International. Prieskum sa uskutočnil online formou v mesiacoch október – november 2018.

Svoje postrehy poskytlo viac ako 1 000 manažérov pôsobiacich v automobilovom priemysle a viac ako 2 000 zákazníkov. Spoločnosť KPMG Slovensko je nezávislým členom medzinárodnej siete KPMG a na Slovensku pôsobí od roku 1991.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie KPMG Slovensko