Predpokladaná cena prác plánovaných na dva roky je 36,5 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Projekt by mal byť financovaný z prostriedkov Európskej únie cez Operačný program Integrovaná infraštruktúra.
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) vyhlásila verejnú súťaž na výstavbu strediska technicko-hygienickej údržby železničných koľajových vozidiel pre Nové Zámky. Na práce plánované na dva roky plánuje vynaložiť predbežne zhruba 36,5 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (43,8 mil. eur vrátane DPH).
Národný vlakový osobný dopravca chce projekt financovať s využitím peňazí Európskej únie cez Operačný program Integrovaná infraštruktúra. Lehota na predkladanie a otváranie ponúk je 12. marca, platiť musia minimálne do 31. decembra 2019.
Pre vyššiu úroveň cestovania
„Predmetom výstavby strediska je dopravno-priemyselný komplex, ktorého hlavnou úlohou je zabezpečenie technickej a hygienickej údržby železničných koľajových vozidiel za účelom zvýšenia kultúry cestovania, bezpečnosti a ekológie,“oznámila ZSSK. „Hlavným objektom, v ktorom bude prebiehať údržba železničných koľajových vozidiel, je hala prevádzkového ošetrenia súprav,“uviedla spoločnosť.
ZSSK pripravuje výstavbu stredísk technicko-hygienickej údržby železničných koľajových vozidiel aj v Žiline a Košiciach. V závere minulého roka vyhlásila tender na tretiu časť projektovej prípravy pre výstavbu týchto dvoch stredísk, predpokladaná cena zákazky na dva roky je takmer 3,3 mil. eur bez DPH (4 mil. eur s DPH). Lehota na predkladanie a otváranie ponúk je 25. februára.
Revízia protipožiarnych zariadení
Spoločnosť zároveň začala verejnú súťaž na vykonávanie revízií a odstraňovanie porúch protipožiarnych zariadení železničných koľajových vozidiel. Predpokladá na to vynaložiť 2,8 mil. eur bez DPH (3,36 mil. eur s DPH) za dva roky a ďalšie dva roky na základe využitia opcie. Lehota na predkladanie a otváranie ponúk je 6. marca, viazané musia byť minimálne do 30. septembra.
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s., vznikla ako samostatný osobný dopravca začiatkom roku 2005. Je jednou z troch nástupníckych spoločností bývalých jednotných železníc. Má základné imanie 212,44 milióna eur a jej jediným akcionárom je štát v zastúpení Ministerstva dopravy a výstavby SR. Spoločnosť vykonáva osobnú dopravu vo verejnom záujme na základe objednávky štátu a od decembra 2016 opäť prevádzkuje komerčné IC vlaky bez podpory štátu.