ZSSK dosiahla výrazný úspech, v kampani Do práce na bicykli ušetrili vyše 60 ton oxidu uhličitého

V troch hlavných kategóriách – verejná doprava, chôdza a bicykel, prekonali spolu viac ako 336-tisíc kilometrov.
Zamestnanci Železničnej spoločnosti Slovensko. Foto: archívne, SITA/Peter Čontoš

Zamestnanci Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) dosiahli výrazný úspech v aktuálnom ročníku celonárodnej kampane Do práce na bicykli. V troch hlavných kategóriách – verejná doprava, chôdza a bicykel, prekonali spolu viac ako 336-tisíc kilometrov a ušetrili vyše 60 ton oxidu uhličitého. Oproti vlaňajšku takmer zdvojnásobili svoj výkon.

Ako informoval odbor komunikácie ZSSK, dopravca obhájil prvé miesto v kategóriách verejnej dopravy a chôdze, pričom v oblasti cyklistiky predstihol doterajších lídrov. Vo verejnej doprave zamestnanci najazdili takmer 289-tisíc kilometrov. Ide o medziročný nárast o 94 percent, zároveň je to sedemnásobne viac kilometrov ako druhý najúspešnejší účastník.

Firemná kultúra

Chôdzou prekonali pri vyše 4 000 zaznamenaných peších presunoch ako viac ako 6 700 kilometrov, čo predstavuje nárast o 249 percent. Na bicykli najazdili cez 40-tisíc kilometrov, teda o 95 percent viac ako v roku 2024. Generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa ocenil najmä fakt, že nejde o jednorazový výkon, ale o prirodzenú súčasť firemnej kultúry.

Tento rok naši ľudia prešli do práce ekologicky viac ako 336-tisíc kilometrov a ušetrili vyše 60 ton CO₂, a to aj na bicykli či pešo. Vlaky sú ekologické prirodzene, ale ukazuje sa, že aj železničiari myslia udržateľne vo všetkom, čo robia,“ uviedol Helexa.

Výnimočný ročník

Kampaň Do práce na bicykli organizuje Občianska cykloiniciatíva Banská Bystrica pod záštitou Ministerstva dopravy SR. Cieľom podujatia je motivovať k udržateľnej mobilite a poukázať na výhody ekologických spôsobov dopravy. V roku 2025 sa konal 12. ročník podujatia a aktívna fáza prebiehala počas júna.

Tento ročník bol výnimočný. Čísla narástli vo všetkých oblastiach. To, že sme opäť na vrchole vo všetkých kategóriách a zároveň sa nám podarilo výrazne posilniť výkon v cyklistike, vnímam ako výsledok kultúry, ktorú v ZSSK dlhodobo budujeme,“ uviedol koordinátor kampane za ZSSK Lukáš Riha.

Viac k osobe: Peter Helexa
Firmy a inštitúcie: MDV Ministerstvo dopravy a výstavby SRZSSK Železničná spoločnosť Slovensko

Ďalšie k téme