Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a. s., (ZSSK CARGO) bude nárast vstupných nákladov eliminovať hlavne úpravou realizačných cien za prepravu a hľadaním vhodných vnútorných riešení.
Vysoké ceny energií, najmä trakčnej elektriny, a vysoká inflácia podľa štátneho nákladného dopravcu spôsobujú výrazné zvýšenie nákladov na nakupované služby a materiál. Celkový rast nákladov presahuje 20 mil. eur oproti roku 2021.
Systém podpory vozňových zásielok
„Rok 2022 bude pre nás z obchodného pohľadu určite jedným z najnáročnejších, a taktiež aj z pohľadu hospodárenia,“ uviedol pre agentúru SITA predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK CARGO Roman Gono.
ZSSK CARGO viac ovplyvňujú zmeny v svetovom hutníctve ako pandémia, vlani prepravili na Slovensku viac ako 30 miliónov ton tovaru
Spoločnosť v priebehu minulého roka iniciovala vytvorenie systému podpory jednotlivých vozňových zásielok a intermodálnych prepráv. Očakáva preto, že tieto opatrenia budú v súlade s legislatívou Európskej únie uvedené do života v čo najkratšom čase a umožnia jej prispieť k plneniu cieľov dopravnej politiky nielen Slovenska, ale aj Európskej únie.
Obnovenie lokomotív
„Za veľmi dôležité považujeme aj udržanie rastúceho trendu objemov prepráv, pretože zvýšené výkony umožňujú lepšie alokovať a kryť vysoké fixné náklady, ktoré sa spájajú so zabezpečením prepráv,“ priblížil šéf ZSSK CARGO.
ZSSK CARGO ukončila hromadné prepúšťanie, zamestnancom vyplatí jednorazovú odmenu a zvýši platy
Na základe vlani schválenej Koncepcie rozvoja parku hnacích dráhových vozidiel pre roky 2021 až 2030 vlakový nákladný dopravca plánuje obnoviť svoje lokomotívy. „V roku 2022 očakávame dodanie prvých dvoch kusov zrekonštruovaných hnacích dráhových vozidiel,“ dodal Roman Gono.