Uchádzači vo verejnej súťaži Železničnej spoločnosti Slovensko na nákup 35 osobných klimatizovaných vozňov môžu predkladať ponuky do 28. februára. Predpokladaná cena za dodanie vozňov 2. a 1. triedy pre rýchlosť 160, resp. 200 kilometrov je 69,5 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) opakovane predĺžila lehotu na predkladanie ponúk vo verejnej súťaži na dodanie 35 nových osobných klimatizovaných vozňov pre diaľkovú dopravu. Pôvodný termín, dokedy môžu uchádzači predkladať svoje ponuky, zmenila najprv na 13. februára a následne na 28. februára. Zároveň predĺžila termín viazanosti ponúk z 30. júna na 14., resp. 31. júla.
Štátny osobný vlakový dopravca vyhlásil tender vlani v decembri. Za nákup 35 nových klimatizovaných vozňov 2. a 1. triedy pre rýchlosť 160, resp. 200 kilometrov za hodinu predpokladá zaplatiť 69,5 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (83,4 mil. eur vrátane dane). Vozne plánuje získať za dva a pol roka, od 1. júla 2017 do 31. decembra 2019. Na nákup tridsiatich vozňov si chce uplatniť opciu, pričom na dodanie všetkých vozňov neuvažuje o využití peňazí Európskej únie.
Najprv chcú získať päť nových vozňov a cez opciu ďalších tridsať
Železničiari chcú najprv získať päť nových osobných vozňov 2. triedy s veľkopriestorovým oddielom pre cestujúcich pre rýchlosť 160 km za hodinu. Následne cez opciu plánujú nákup dvadsiatich vozňov 2. triedy pre rýchlosť 160 km za hodinu, z toho desať s veľkopriestorovým oddielom a desať s troma veľkopriestorovými oddielmi pre cestujúcich.
Ďalších desať vozňov má byť vybavených 1. triedou, z toho päť pre 160 km a päť pre 200 km za hodinu, pričom vozne s vyššou rýchlosťou majú mať tlakotesnú skriňu. Všetky plánované vozne majú byť dlhé 26,4 metra. ZSSK požaduje, aby uchádzači v ponuke predložili zoznam dodania nových osobných vozňov v predchádzajúcich troch rokoch od vyhlásenia verejného obstarávania v minimálnom objeme 43 mil. eur bez dane.
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. vznikla ako samostatný osobný dopravca začiatkom roku 2005. Je jednou z troch nástupníckych spoločností bývalých jednotných železníc. Má základné imanie 212,44 mil. eur a jej jediným akcionárom je štát v zastúpení Ministerstva dopravy a výstavby SR. Spoločnosť vykonáva osobnú dopravu vo verejnom záujme na základe objednávky štátu a od decembra 2016 opäť prevádzkuje komerčné InterCity (IC) vlaky bez podpory štátu.