Zavedenie autonómnych vozidiel brzdia spotrebitelia

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
|||
Ilustračné foto: pixabay.com.

Záujem spotrebiteľov o autonómne vozidlá zaostáva za tempom investícií priemyslu do pokrokových automobilových technológií. 

Zavedenie autonómnych vozidiel brzdia spotrebitelia. Záujem spotrebiteľov o autonómne vozidlá zaostáva za tempom investícií priemyslu do pokrokových automobilových technológií. Zistenie priniesla Globálna štúdia automobilových spotrebiteľských trendov spoločnosti Deloitte na rok 2019.

Dôvera spotrebiteľov v autonómne vozidlá stagnuje. Až 50 % opýtaných spotrebiteľov v USA neverí, že autonómne vozidlá budú bezpečné, čo je približne na úrovni minulého roka (47 %).

Aj ostatné trhy zaznamenali podobnú stagnáciu. V Číne, Japonsku a Južnej Kórei podiel spotrebiteľov, ktorí si myslia, že autonómne vozidlá nebudú bezpečné, mierne klesol. Naopak, u spotrebiteľov z Nemecka bol zaznamenaný mierny nárast nedôvery.

Autá
Ilustračné foto: pixabay.com.

Potrebné dlhodobé investície

„Autonómne vozidlá pilotným testovaním vstúpili do reálneho sveta a musia tak čeliť reálnym výzvam. Výsledky tohtoročnej štúdie mohli byť ovplyvnené niekoľkými medializovanými udalosťami,“ povedal partner spoločnosti Deloitte Martin Rybár. Je však podľa neho pravdepodobné, že z dlhodobého hľadiska sa bude prijatie týchto áut postupne rozširovať.

„Okrem aktuálneho spotrebiteľského skepticizmu musí odvetvie vo svojich plánoch rátať aj s dlhodobými kapitálovými investíciami potrebnými na uvedenie bezchybnej technológie na trh,“ uviedol Rybár. S nárastom regulačného dohľadu tak vznikajú ťažko dosiahnuteľné obchodné modely na generovanie návratnosti investícií.

Autá
Ilustračné foto: pixabay.com.

Žiadajú vyššiu reguláciu

Spotrebitelia si pokrokové technológie nespájajú s tradičnými výrobcami automobilov. Počet spotrebiteľov v USA, ktorí veria, že takíto výrobcovia prinesú na trh technológiu autonómnych vozidiel, klesá a v roku 2019 sa dostal na hodnotu 39 %.

Dokonca aj v Nemecku, kde bola dôvera voči tradičným výrobcom na pomerne vysokej úrovni, rapídne klesol podiel zástancov z 51 % v roku 2017 na tohtoročných 33 %.

S pretrvávajúcou nedôverou voči súkromnému sektoru požadujú spotrebitelia od vlád zvýšenie regulácie. Značné percento spotrebiteľov vo väčšine krajín naznačilo, že vyžadujú „výrazný dohľad“.

Autá
Ilustračné foto: pixabay.com.

Elektronické autá ako alternatíva

Ľudia po celom svete vnímajú elektrifikovaný pohon ako potenciálnu možnosť. Elektrické vozidlá však musia ešte prekonať niekoľko prekážok. Napriek miernemu nárastu spotrebiteľov v USA, ktorí by vo svojom nasledujúcom vozidle preferovali alternatívny pohon, je tento trh stále menej prístupný alternatívam.

Spôsobené je to hlavne nízkymi cenami pohonných látok, voľnejšími emisnými normami a menšou mierou dostupných úľav.

„Prepojené, elektrifikované a autonómne vozidlá ponúkajú spoločnosti významnú hodnotu,“ poznamenal Rybár. Pokiaľ však nezaznamenáme jasné a nepopierateľné zlepšenie v oblasti bezpečnosti, ceny, pohodlia a najlepšieho používateľského zážitku zo strany dôveryhodnej značky, spotrebiteľom môže chvíľu trvať, kým tieto moderné technológie prijmú vo väčšom meradle,“ dodal Rybár.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Deloitte