Samospráva sa už listom obrátila na inštitúcie, ktorých sa to týka, a to na železnice, Dopravný podnik Bratislavy, magistrát hlavného mesta a ďalšie.
Bratislavská mestská časť Vajnory chce pre zlú situáciu s dopravou v jej okolí zaviesť železničnú dopravu na úrovni mestskej hromadnej dopravy.
Ako ďalej agentúru SITA informoval Igor Kňazovický zo sekretariátu miestneho úradu Vajnory, samospráva sa už listom obrátila na inštitúcie, ktorých sa to týka, a to na Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), Železničnú spoločnosť Slovensko (ZSSK), Dopravný podnik Bratislava (DPB), Bratislavskú integrovanú dopravu (BID), magistrát hlavného mesta Bratislava, bratislavské mestské časti Rača, Nové Mesto a Petržalka a mesto Senec.
Vlakové spojenie by odbremenilo automobilovú aj autobusovú dopravu
V liste sa podľa Kňazovického uvádza, že jedným z možných riešení zlej situácie v doprave vo Vajnoroch a okolí by bolo využitie železničnej dopravy, a to na trase Senec – Vajnory – Východné – Bratislava Vinohrady – Bratislava Hlavná stanica alebo Bratislava Nové Mesto, prípadne ešte Bratislava Petržalka.
“Takto už bola doprava riešená v čase prestavby železničného priecestia na Šajbách, keď bola v systéme Mestskej hromadnej dopravy (MHD) zaradená vlaková linka z Vajnôr cez Rendéz do stanice Nové Mesto. Zavedením tohto spojenia by sa odbremenila automobilová aj autobusová doprava, a to najmä v čase dopravných špičiek, a pomohlo by to nElektričková trasa má byť predĺžená zo Zlatých pieskov do Vajnôr
ielen mestskej časti Vajnory, ale aj mestským častiam Rači a Nové Mesto a okresu Senec, Pezinok a okolie,“ píše sa ďalej v liste.
Električková trať zo Zlatých pieskov má byť predĺžená do Vajnôr
V procese prípravy je v súčasnosti predĺženie električkovej trasy zo Zlatých pieskov po plánované záchytné parkovisko medzi vajnorským jazerom a vajnorským nadjazdom na železničnú stanicu do Vajnôr a išlo by tak o prestupný bod Bratislavskej integrovanej dopravy.
Podľa starostu Vajnôr Jána Mrvu je však tento projekt len v začiatkoch a zlú dopravnú situáciu treba riešiť všade, kde sa dá. “Železnice sú na to dobrým nástrojom, veď v Bratislave je 60 kilometrov železničných tratí, ktoré sa dajú využiť,“ uvádza v liste Mrva.
Takáto iniciatíva mestskej časti Bratislava – Vajnory existovala podľa neho už pred desiatimi rokmi, keď toto riešenie samospráva navrhovala.
Samosprávy sa dohodli na spolupráci pri rozvoji dopravnej infraštruktúry
Na základe vtedy už pripravenej dopravnej schémy obsluhy severovýchodnej časti územia Bratislavy a priľahlého územia podpísali predstavitelia Bratislavského samosprávneho kraja (BSK), Hlavného mesta SR Bratislavy, bratislavských mestských častí Rača a Vajnory, ako aj mesta Svätý Jur a obcí Chorvátsky a Slovenský Grob Memorandum o porozumení a vzájomnej spolupráci pri rozvoji dopravnej infraštruktúry severovýchodnej časti Hlavného mesta SR Bratislavy a Bratislavského samosprávneho kraja.
V memorande sa dohodli na spolupráci pri rozvoji infraštruktúry tak, aby bol umožnený ľuďom z územia medzi Sencom a Pezinkom výjazd na nultý okruh Bratislavy a diaľnicu D1. V schéme už bola vtedy navrhnutá aj prímestská železnica z Vajnôr cez Chorvátsky a Slovenský Grob do Grinavy a Pezinka.
V memorande sa okrem využitia železničnej dopravy počíta aj s vybudovaním nultého okruhu Bratislavy, východného obchvatu Vajnôr s odvedením dopravy z okresov Pezinok a Senec na diaľnicu D1 alebo na Seneckú cestu.