Konzorcium Transdev-Trenčín je pripravené prevziať od 1. septembra zodpovednosť za prevádzku mestskej hromadnej dopravy (MHD) v Trenčíne.
Ako na pondelkovom tlačovom brífingu poznamenal konateľ TD Transport Miroslav Čurgali, do Trenčína už doviezli prvých 15 z celkového počtu 43 nových autobusov, ktoré budú premávať na linkách trenčianskej MHD.
Potrebujú ešte niekoľko nových vodičov
Transdev do nákupu nových autobusov investoval približne 12 miliónov eur, päť z nich bude kĺbových a zvyšné v štandardnej dĺžke. Všetky autobusy budú ekologické s pohonom na stlačený zemný plyn.
„Postupne sa navážajú ďalšie vozidlá, aby sme od 1. septembra mali hladký rozbeh. Zázemie pre autobusy je pripravené v depe na Ulici Ľ. Stárka a vozidlá sa budú tankovať prostredníctvom mobilnej CNG plničky,“ uviedol Čurgali.
Trenčiansky kraj doplatí autobusovým dopravcom niekoľko miliónov eur, ľudia menej cestovali
Ako ďalej doplnil, aj po personálnej stránke bude zmena dopravcu v trenčianskej MHD od 1. septembra plynulá.
„Spolu potrebujeme 76 vodičov, pričom približne 90 percent vodičov prešlo od súčasného dopravcu SAD Trenčín. Momentálne sa snažíme náborovými príspevkami získať ešte niekoľko ďalších vodičov pre našu spoločnosť,“ dodal Čurgali.
Zavedú sa nové druhy cestovného
Vedúci útvaru mobility Mestského úradu v Trenčíne Róbert Hartmann potvrdil, že cestovný poriadok sa zatiaľ meniť nebude.
V Trenčíne bude od septembra jazdiť nový dopravca, sľubuje najmodernejšie autubusy a vysoký komfort cestovania
„Výška cestovného sa takisto nemení, ale zavádzajú sa nové druhy cestovného. Konkrétne je to jednohodinový prestupný lístok a 24-hodinový lístok umožňujúci cestovať neobmedzene počas celého dňa,“ informoval Hartmann.
Najlacnejšia ponuka nevyhrala
Do tendra na prevádzkovanie trenčianskej MHD sa zapojili tri firmy a hoci najnižšiu cenu ponúkla spoločnosť Autobusy Karlovy Vary, radnica musela túto ponuku po zásahu Úradu pre verejné obstarávanie vylúčiť.
Úspešným uchádzačom sa tak stalo konzorcium, ktoré tvoria spoločnosti TD Transport a Transdev Morava. Keďže ročná východisková cena 4 598 134 eur bez DPH prekračovala predpokladanú hodnotu zákazky, podpísanie zmluvy muselo odsúhlasiť mestské zastupiteľstvo.