Úsek medzi tunelom Sitina a križovatkou Bory čaká nočná uzávera, z D2 pri Lamači budú odstraňovať kovové portály

Demontáž portálov je súčasťou modernizácie úseku D2 a výstavby protihlukovej steny v bratislavskej mestskej časti Lamač.
NDS - obmedzenie
Foto: ilustračné, NDS.

Z diaľnice D2 v Bratislave počas víkendovej noci odstránia štyri kovové portály s celkovou hmotnosťou viac ako 50 ton. Náročné práce si vyžiadajú úplnú uzáveru úseku medzi tunelom Sitina a križovatkou Bory v noci zo soboty 12. júla na nedeľu 13. júla. Uzávera sa začne o 22:00 a potrvá do ranných hodín.

Ako informovala Národná diaľničná spoločnosť (NDS), demontáž portálov je súčasťou modernizácie úseku D2 a výstavby protihlukovej steny v bratislavskej mestskej časti Lamač.

Projekt napreduje podľa harmonogramu a aktuálne prebiehajú práce na výmene verejného osvetlenia, informačného systému diaľnice, budovaní základov protihlukových stien a realizácii pretlakov popod diaľnicu.

Demontáže portálov predstavujú náročnú úlohu

Počas uzávery dôjde k odstráneniu troch portálov v smere na Brno a jedného v smere do centra Bratislavy. „Demontáže portálov predstavujú náročnú úlohu. Bez ich dočasného odstránenia nie je možné pokračovať v modernizácii diaľnice. Na druhej strane demontovať niekoľkotonové kolosy sa nedá pri zachovaní premávky,“ uviedol člen predstavenstva a investičný riaditeľ NDS Július Mihálik. V teréne budú pracovať ťažké mechanizmy, ktoré budú v niektorých momentoch zasahovať do oboch jazdných pásov, čo si vyžiada úplnú obojsmernú uzáveru.

V smere na Brno budú môcť vodiči zísť z diaľnice za tunelom Sitina pri čerpacej stanici, prípadne zvoliť obchádzku cez Mlynskú dolinu. Vodiči smerujúci do centra Bratislavy budú z diaľnice zvedení v križovatke Lamač (Diamant) a pokračovať budú cez Lamač, pričom sa späť na D2 napoja z Ulice Janka Alexyho.

V prípade, ak sa vám nezobrazil zdieľaný obsah nad týmto textom kliknite sem

NDS pri modernizácii využíva najmä letné mesiace

NDS pri modernizácii využíva najmä letné mesiace. „Ak to charakter prác umožňuje, využívame víkendy a nočné hodiny, kedy sa obmedzenia dotknú najmenšieho množstva motoristov,“ vysvetlil Mihálik.

Náročnosť stavby spočíva v jej realizácii v úzkom kontakte so živou premávkou. Po dokončení sa však zvýši kvalita života obyvateľov Lamača a Dúbravky vďaka výraznému zníženiu hluku a zároveň stúpne aj bezpečnosť a komfort vodičov na D2.

Viac k osobe: Július Mihálik
Firmy a inštitúcie: Národná diaľničná spoločnosť (NDS)

Ďalšie k téme