Projekt Re-Breath sa blíži ku koncu, testovanie ekologických bŕzd vo verejnej doprave prinieslo výsledky

Projekt je zameraný na zníženie emisií z brzdenia vo verejnej doprave.
Foto: Arriva

Projekt Re-Breath, zameraný na zníženie emisií z brzdenia vo verejnej doprave, financovaný z programu Európskej komisie, sa blíži ku koncu. Ako informuje dopravca Arriva, cestné testy v reálnej prevádzke vykonané počas 16 mesiacov v mestách Bergamo a Bratislava, ktoré Európska environmentálna agentúra identifikovala ako jedny z mestských centier s najvyššou koncentráciou PM10, priniesli výsledky, ktoré napĺňajú počiatočné ciele projektu.

Prostredníctvom spolupráce medzi výskumnými, súkromnými a verejnými inštitúciami projekt ukázal, že cielené inovácie v brzdových systémoch môžu konkrétne prispieť k zvýšeniu udržateľnosti verejnej dopravy,“ konštatuje dopravca. Cieľom projektu bolo posúdiť ich vplyv na kvalitu života ľudí a životné prostredie, navrhnúť a vyvinúť inovatívny a ekologickejší brzdový systém autobusov a presadiť ekologické riešenia na zmiernenie dopadu na životné prostredie.

Jadrom projektu je brzdový systém vyvinutý spoločnosťou Brembo N.V. s brzdovými kotúčmi vyrobenými zo špeciálnej liatiny s nízkym opotrebením a brzdovými doštičkami navrhnutými tak, aby pracovali v synergii s novými kotúčmi. Brzdové kotúče vznikli na základe skúseností spoločnosti v súkromnej doprave, v súlade s novou normou Euro7. Brzdové doštičky, ktorých uvedenie na trh je naplánované do konca roka 2025, boli špeciálne vyvinuté pre ťažké úžitkové vozidlá a sú bez medi.

Výsledky projektu podľa spoločnosti potvrdili výrazné zvýšenie životnosti brzdových kotúčov počas demonštrácie na ceste, zníženie emisií PM10 o 10 percent a zníženie koncentrácie PM10 o 40 až 70 percent na autobusových zastávkach vybavených zelenými bariérami.

Firmy a inštitúcie: ArrivaBremboEEA Európska environmentálna agentúraEK Európska komisia

Ďalšie k téme