Taktová doprava i vytvorenie nadväzností medzi spojmi pomohli zvýšiť záujem o verejnú dopravu na Gemeri

Počet cestujúcich využívajúcich na Gemeri regionálnu autobusovú dopravu stúpol.
Ilustračné foto: eurobus.sk.

Taktová doprava i vytvorenie nadväzností medzi spojmi pomohli zvýšiť záujem o verejnú dopravu na Gemeri. Ako informoval Košický samosprávny kraj (KSK), počet cestujúcich využívajúcich na Gemeri regionálnu autobusovú dopravu stúpol, uviedol, že k tomu prispeli aj zmeny, ktoré minulý rok zaviedol spolu s IDS Východ a dopravcom eurobus, a.s..

Lacnejšie cestovanie

„Na vybraných linkách v oblasti Štítnika, Rožňavy a Dobšinej bola zavedená taktová dopravná ponuka – spoje premávajúce v pravidelných intervaloch v rovnakú minútu počas dňa. Zároveň boli vytvorené systémové nadväznosti medzi autobusovými spojmi.“ približuje KSK.

Doplnil, že predmetné kroky vychádzajú zo schváleného Plánu dopravnej obslužnosti KSK. Ich cieľom bolo zvýšenie atraktivity pravidelnej regionálnej dopravy, a tiež po zavedení Zónovej tarify IDS Východ od 1. augusta minulého roka priniesť lacnejšie cestovanie pre pravidelných a prestupujúcich cestujúcich.

„Na linkách, kde bola zavedená taktová doprava evidujeme 19 percentný nárast počtu prepravených osôb pri porovnaní údajov za mesiac marec v roku 2024 a v roku 2025. Zároveň boli evidované tržby z cestovného o 6,6 percent vyššie,“ uviedol predseda KSK Rastislav Trnka (nezávislý).

Časové predplatné lístky

Ako ďalej ozrejmil, to, že nárast počtu cestujúcich nie je rovnaký ako nárast tržieb súvisí práve so zvýhodňovaním pravidelných cestujúcich. Tí si od minuloročného augusta môžu zakúpiť časové predplatné lístky. Ušetria aj prestupujúci cestujúci, ktorí si už po prestupe nemusia zakupovať nový cestovný lístok pri každom nástupe do autobusu.

„V marci 2024 bolo na dotknutých linkách prepravených 101 694 cestujúcich, o rok neskôr, v marci 2025, ich počet vzrástol na 121 007. Počet ubehnutých kilometrov sa zvýšil zo 158 934 km v marci 2024 na 173 817 km v marci 2025,“ uviedla košická župa. Doplnila, že od tohtoročného marca do mája zaznamenali nárast počtu cestujúcich o 11,1 percenta v porovnaní s rovnakým obdobím vlani. Vývoj podľa nej negatívne poznamenali apríl a máj, ktoré priniesli štyri týždne so štyrmi pracovnými dňami.

„Na predmetných linkách došlo aj k miernemu nárastu počtu ubehnutých kilometrov o 9 percent, ale objednávka Košického samosprávneho kraja voči dopravcovi bola kvôli úsporám na nevyužívaných spojoch iných liniek bez celkového navýšenia,“ uvádza KSK. Doplnil, že efektívnu koordináciu sa im podarilo realizovať aj na spojeniach medzi Košickým a Banskobystrickým samosprávnym krajom, a to vďaka spolupráci medzi IDS Východ, s.r.o. a IDS Banskobystrického kraja.

V prípade, ak sa vám nezobrazil zdieľaný obsah nad týmto textom kliknite sem
Viac k osobe: Rastislav Trnka
Firmy a inštitúcie: Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK)EurobusIDS Východ s.r.o.KSK Košický samosprávny kraj (VÚC)