Slovenskí motoristi jazdiaci na elektomobiloch sa tak skoro špeciálnych taríf pre nabíjanie svojich vozidiel nedočkajú. Súčasná slovenská legislatíva vytváranie takýchto taríf neumožňuje. Problémom je platná vyhláška Úradu pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO), ktorá nerieši vznik špecializovaných odberných miest pre elektromobily.
Súčasný stav neplánujú zmeniť
„Výsledkom je, že nemôžu vznikať špecializované odberné miesta, ktoré by mali prispôsobené tarify presne pre potreby elektromobilov. Keďže neexistujú, nie je možné ich ani špeciálne podporovať, napríklad formou štátnych dotácií,“ uviedol portfólio manažér Magna Energia Martin Semrič. Súčasný stav sa pritom v blízkej budúcnosti nezmení. „Úrad aktuálne neplánuje vytvorenie takejto špeciálnej tarify na nabíjanie elektromobilov,“ skonštatoval pre agentúru SITA jeho hovorca Radoslav Igaz.
Keďže špeciálne odberné miesta v našej legislatíve neexistujú, výhodu majú odberatelia v rodinných domoch so spotrebou nad 4 MW ročne s inštalovaným inteligentným elektromerom známym pod skratkou IMS s variabilnou tarifikáciou. Vďaka tomu má domácnosť možnosť nabíjať si auto v noci za výhodné ceny.
Náklady môžu výrazne klesnúť
To isté platí pre firmy, ktoré majú priebehové meranie spotreby a tiež môžu využiť lacnú nočnú elektrinu v rámci variabilnej tarifikácie. „Náklady na prevádzku elektromobilu môžu vďaka tomu výrazne klesnúť. Pri nabíjaní auta v noci za zvýhodnené ceny navyše odpadá nutnosť investovať do rýchlonabíjačky,“ dodal Semrič.
Magna Energia, a.s. je najväčším alternatívnym dodávateľom elektriny a plynu na slovenskom trhu. Na trhu s elektrinou pôsobí od roku 2007, na trhu s plynom od začiatku roka 2011. Aktuálne dodáva elektrinu i plyn viac ako 5 tisícom domácnostiam a do viac ako 11 000 firemných odberných miest.