Krízový štáb rozhodol, že od 13. marca do 3. apríla uzavrie pre osobnú dopravu všetky slovenské medzinárodné letiská. Na letisku v Bratislave, Košiciach a v Poprade tak zrušili všetky lety. Takýmto spôsobom chcú minimalizovať riziko šírenia nákazy koronavírusom. Cestujúci by preto mali buď kontaktovať letecké spoločnosti alebo sprostredkovateľov, u ktorých si letenku kúpili a informovať sa o ďalšom postupe.
Wizz Air vrácia peniaze za zrušené lety
Spoločnosť Wizz Air zrušila v tomto období všetky lety na Slovensko a zo Slovenska. Aerolinky bude cestujúcich, ktorých sa táto zmena týka, automaticky informovať prostredníctvom e-mailu.
Viac k téme Koronavírus
„Ak zákazníci vykonali rezerváciu priamo na wizzair.com alebo prostredníctvom mobilnej aplikácie leteckej spoločnosti, automaticky sa na ich účet zákazníka WIZZ pripíše suma vo výške 120% pôvodného cestovného. Tú môžu využiť v najbližších 24 mesiacoch na nákup produktov a služieb Wizz Air,“ uvádza sa v oficiálnom vyjadrení Wizz Air.
Ak im takýto spôsob refundácie nevyhovuje, cestujúci tiež môžu požiadať o vrátenie peňazí. V tomto prípade však spoločnosť žiada o trpezlivosť, pretože táto transakcia môže trvať aj niekoľko dní.
Cestujúci budú informovaní v samostatnom e-maile o ďalších krokoch v súvislosti s bankovým prevodom alebo prevodom na platobnú kartu. V takom prípade budú mať zákazníci nárok iba na 100% pôvodného cestovného.
Cestujúci, ktorí uskutočnili rezerváciu prostredníctvom cestovných kancelárií, vrátane online cestovných kancelárií, by sa mali skontaktovať so spoločnosťou, u ktorej si zakúpili cestovné lístky.
Ryanair presmeruje lety alebo vráti peniaze
Nízkonákladové aerolinky Ryanair už hromadne rozposiela e-maily cestujúcim, ktorí mali v najbližších dňoch cestovať a ich let bol zrušený. Aj napriek tomu, že Ryanair obvykle nevracia peniaze za zrušené lety, v tomto prípade ide o výnimočnú situáciu a ponúka dve možnosti.
Buď vráti peniaze za letenku v plnej výške, alebo bezplatne zmení letenku. Pri refundácii stačí na webovej stránke kliknúť na vrátenie peňazí, zadať svoje osobné údaje. Požiadavku aerolinky spracujú najneskôr do 7 dní a vrátia peniaze rovnakým spôsobom, akým prebehla úhrada pri rezervácii.
V prípade presmerovania letu je možné zarezervovať si let na neskorší termín približne v rovnakej cene letenky. Ak sa však napríklad cestujúci potrebuje dostať domov, je možné letenku presmerovať na iné letisko v najbližšom možnom termíne.
Zmena je možná online, spoločnosť však odporúča priamo kontaktovať zákaznícku linku, kde cestujúcemu pomôžu zmeniť cieľovú destináciu.
Ako budú spoločnosti postupovať v najbližších dňoch, a či budú prípadne niektoré lety odkláňať do susedných krajín, aby sa cestujúci mohli dostať domov, nie je momentálne jasné. Obe spoločnosti sme požiadali o reakciu. Správu budeme aktualizovať.