Slovenské letiská sú zatvorené. Ako sa domov dostanú tí, čo chceli priletieť?

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
787 dreamliner commercial airplane cabin interior with blue leather seats
Slovenské medzinárodné letiská sú uzavreté pre koronavírus Foto: Getty images

Krízový štáb rozhodol, že od 13. marca do 3. apríla uzavrie pre osobnú dopravu všetky slovenské medzinárodné letiská. Na letisku v Bratislave, Košiciach a v Poprade tak zrušili všetky lety. Takýmto spôsobom chcú minimalizovať riziko šírenia nákazy koronavírusom. Cestujúci by preto mali buď kontaktovať letecké spoločnosti alebo sprostredkovateľov, u ktorých si letenku kúpili a informovať sa o ďalšom postupe.

Wizz Air vrácia peniaze za zrušené lety

Spoločnosť Wizz Air zrušila v tomto období všetky lety na Slovensko a zo Slovenska. Aerolinky bude cestujúcich, ktorých sa táto zmena týka, automaticky informovať prostredníctvom e-mailu.

Viac k téme Koronavírus

„Ak zákazníci vykonali rezerváciu priamo na wizzair.com alebo prostredníctvom mobilnej aplikácie leteckej spoločnosti, automaticky sa na ich účet zákazníka WIZZ pripíše suma vo výške 120% pôvodného cestovného. Tú môžu využiť v najbližších 24 mesiacoch na nákup produktov a služieb Wizz Air,“ uvádza sa v oficiálnom vyjadrení Wizz Air.

Ak im takýto spôsob refundácie nevyhovuje, cestujúci tiež môžu požiadať o vrátenie peňazí. V tomto prípade však spoločnosť žiada o trpezlivosť, pretože táto transakcia môže trvať aj niekoľko dní.

Cestujúci budú informovaní v samostatnom e-maile o ďalších krokoch v súvislosti s bankovým prevodom alebo prevodom na platobnú kartu. V takom prípade budú mať zákazníci nárok iba na 100% pôvodného cestovného.

Cestujúci, ktorí uskutočnili rezerváciu prostredníctvom cestovných kancelárií, vrátane online cestovných kancelárií, by sa mali skontaktovať so spoločnosťou, u ktorej si zakúpili cestovné lístky.

Ryanair presmeruje lety alebo vráti peniaze

Nízkonákladové aerolinky Ryanair už hromadne rozposiela e-maily cestujúcim, ktorí mali v najbližších dňoch cestovať a ich let bol zrušený. Aj napriek tomu, že Ryanair obvykle nevracia peniaze za zrušené lety, v tomto prípade ide o výnimočnú situáciu a ponúka dve možnosti.

Buď vráti peniaze za letenku v plnej výške, alebo bezplatne zmení letenku. Pri refundácii stačí na webovej stránke kliknúť na vrátenie peňazí, zadať svoje osobné údaje. Požiadavku aerolinky spracujú najneskôr do 7 dní a vrátia peniaze rovnakým spôsobom, akým prebehla úhrada pri rezervácii.

V prípade presmerovania letu je možné zarezervovať si let na neskorší termín približne v rovnakej cene letenky. Ak sa však napríklad cestujúci potrebuje dostať domov, je možné letenku presmerovať na iné letisko v najbližšom možnom termíne.

Zmena je možná online, spoločnosť však odporúča priamo kontaktovať zákaznícku linku, kde cestujúcemu pomôžu zmeniť cieľovú destináciu.

Ako budú spoločnosti postupovať v najbližších dňoch, a či budú prípadne niektoré lety odkláňať do susedných krajín, aby sa cestujúci mohli dostať domov, nie je momentálne jasné. Obe spoločnosti sme požiadali o reakciu. Správu budeme aktualizovať.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie RyanairWizz Air