Rada Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) zastavila konanie o odvolaní neúspešného uchádzača vo verejnej súťaži Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s. (NDS) na výstavbu úseku rýchlostnej cesty R2 Kriváň – Mýtna.
Skončili poslední
Zdôvodnila to tým, že doručené odvolanie nepodala oprávnená osoba, a preto bola povinná konanie o odvolaní zastaviť. Vyplýva to z rozhodnutia odvolacieho orgánu zverejneného na portáli ÚVO.
Taliansko-slovenské združenie spoločností INC, S. p. A., Cesty SK, s. r. o. a CEDIS, s. r. o., ktoré skončilo v tendri na poslednom štvrtom mieste, sa vlani v decembri odvolalo proti rozhodnutiu ÚVO, ktorý predtým zamietol opakované námietky uchádzača proti opätovnému vyhodnoteniu ponúk.
Náklady na stavbu tunela pod Vodným dielom Gabčíkovo vzrástli z dvoch na 25 miliónov eur
Námietky a odvolanie oddialili ukončenie súťaže vyhlásenej ešte v júli 2018. NDS vyhodnotila v tendri na stavbu R2 Kriváň – Mýtna v dĺžke vyše 9 kilometrov ponuky štyroch uchádzačov, pričom rozhodoval najlepší pomer ceny a kvality.
Rozhodli kvalitatívne kritériá
Vlani v júni prijala ponuku slovensko-českej skupiny dodávateľov na čele so spoločnosťou Doprastav, a. s., Bratislava, a to na základe druhej najnižšej ceny 232,15 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). V jej prospech rozhodli kvalitatívne kritériá a najvyšší počet bodov (94,33).
Ďalšími členmi skupiny sú spoločnosti Strabag, s. r. o., Bratislava, Eurovia SK, a. s., Košice a Eurovia CS, a. s., Praha. Predpokladaná cena prác plánovaných na štyri roky bola 234,08 mil. eur bez DPH. Výstavba úseku R2 bude financovaná zo štátneho rozpočtu.
Matovič nazval mýtny systém podvodom, OĽaNO zverejnilo utajovanú časť zo zmluvy s firmou Skytoll
Taliansko-slovenské združenie ICM, S. p. A., Vicenza a Váhostav – SK, a. s., Bratislava navrhlo najnižšiu cenu 209,5 mil. eur bez DPH. Získalo však 91,94 bodov, teda menej ako skupina na čele s Doprastavom.
Slovensko-česko-francúzske združenie na čele so spoločnosťou SMS, a. s., Banská Bystrica navrhlo cenu 271,26 mil. eur bez DPH (90 bodov) a ďalšie taliansko-slovenské združenie vedené spoločnosťou INC, predložilo ponuku vo výške 253,29 mil. eur (65,06 bodu).
Námietky označili za obštrukčné
Diaľničiari už skôr označili námietky neúspešného združenia za obštrukčné. „Dôrazne preto voláme po sankcionovaní obštrukčných námietok.Takéto cielené námietky spôsobujú NDS administratívnu škodu, najvýznamnejším dôsledkom je však blokovanie výstavby nových úsekov,“ upozornila vtedy hovorkyňa NDS Michaela Michalová.
Posledný uchádzač ponúkol oproti víťazovi cenu vyššiu o viac ako 21 miliónov eur, a zároveň jeho technické riešenie by podľa NDS výraznejšie zasiahlo do prírodného prostredia a má vyššie prevádzkové náklady.
Spomínaný uchádzač doposiaľ nikdy nerealizoval výstavbu diaľnic alebo rýchlostných ciest na Slovensku. Cieľom NDS je, aby súťaž bola bezodkladne ukončená a mohli sa začať stavebné práce.