Výnosy z predaja diaľničných známok v minulom roku vzrástli medziročne o 7,3 percenta. Ako informovala Národná diaľničná spoločnosť, najväčšie príjmy boli opäť z predaja ročných diaľničných známok, a to vo výške 43,7 mil. eur bez DPH a tvorili 60 % z celkových príjmov.
BRATISLAVA 26. januára (SITA) – Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) v minulom roku predala 4,3 milióna elektronických diaľničných známok (eDZ) v hodnote vyše 72,6 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Príjmy z ich predaja tak vlani vzrástli medziročne o 7,3 % a už v polovici novembra dosiahli objem celkových výnosov roku 2016 (67,68 mil. eur bez DPH).
Ako v piatok informovala NDS, najväčšie príjmy boli opäť z predaja ročných diaľničných známok, a to vo výške 43,7 mil. eur bez DPH a tvorili 60 % z celkových príjmov. Najsilnejšími mesiacmi z hľadiska výnosov týchto známok boli tradične ako každý rok január a čiastočne aj február.
O desaťdňové známky majú záujem najmä cudzinci
„Naproti tomu, ak porovnáme počet kusov predaných elektronických diaľničných známok podľa typu známky, vedú stále desaťdňové s takmer 2,7 milióna predaných kusov, čo je až 63 % celkového predaja,“ uviedla hovorkyňa NDS Michaela Michalová.
„Je to spôsobené aj tým, že o tento typ diaľničnej známky majú záujem najmä zahraniční kupujúci (68 %), a to predovšetkým počas letných dovoleniek v mesiacoch júl a august (príjem 6,05 mil. eur bez DPH), kedy ich predaj kulminuje spolu s 30-dňovými elektronickými diaľničnými známkami (2,26 mil. eur bez DPH),“ uviedla Michalová.
Motoristi stále najviac kupujú známky na obchodných miestach
Ročné diaľničné známky vlani dosiahli najvyšší predaj v januári s príjmami 22,35 mil. eur bez DPH a sčasti aj vo februári, kedy však už výnosy klesli o viac než polovicu na 10,97 mil. eur bez DPH. „Motoristi stále najviac využívajú nákup elektronickej diaľničnej známky na obchodných miestach, doposiaľ sa tam predalo 66 % zo všetkých predaných kusov,“ priblížila Michalová.
Ročné známky na rok 2017 platia už len do 31. januára
Cez internet (vrátane mýtomatov) bolo predaných zvyšných zhruba 34 % diaľničných známok. „Medziročne je možné badať postupne zvyšujúci sa trend využívania nákupu diaľničných známok prostredníctvom internetového predaja, v minulom roku posilnený o možnosť nákupu prostredníctvom objednávky,“ dodala Michalová.
Ročné diaľničné známky na rok 2017 platia už len do 31. januára tohto roka. NDS začala s predpredajom nových diaľničných známok na rok 2018 v polovici decembra minulého roka.