Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) evidujú v tridsiatom týždni tri smrteľné zrážky vlaku s osobou a štyri pokusy o samovraždu. Agentúru SITA o tom informoval Denis Dymo z odboru komunikácie a marketingu ŽSR.
Podnapitý vyskočil z vlaku
V pondelok 20. júla vyskočil cestujúci v podnapitom stave z vlaku po odchode vlaku zo stanice Prešov, pričom si zranil hlavu. Na miesto bola privolaná rýchla zdravotná služba.
V utorok 21. júla ohlásil rušňovodič osobného vlaku v úseku Odb. Močiar – Bratislava-Vajnory silné zadymenie rušňa. Cestujúcich odviezli evakuačným autobusom do železničnej stanice Bratislava-Vajnory.
Železnice obnovujú ozubnicovú trať medzi Štrbou a Štrbským Plesom za viac než 18 miliónov eur
V piatok 24. júla zasa poškodil zberač pri vchode na šiestu koľaj ŽST Bratislava-Nové Mesto trakčné vedenie na štvrtej a šiestej koľaji.
„Toho istého dňa narazil osobný vlak na pasívnom priecestí do osobného auta nachádzajúceho sa v priechodnom priereze koľaje. Pri náraze nedošlo k zraneniu osôb,“ priblížil Dymo.
Nákladiak strhol vedenie
V sobotu 25. júla ohlásil rušňovodič vlaku v úseku Strekov – Pribeta, že narazil do padajúceho suchého stromu. Na rušni pri náraze prasklo čelné sklo.
V ten istý deň bolo rušňovodičom vlaku v úseku Veľký Šariš – Sabinov nahlásené strhnuté trakčné vedenie korbou nákladného vozidla.
Železnice obnovia premávku ďalších IC vlakov, vrátia sa na najvyťaženejšiu severnú trať
Predbežne boli zistené vyvrátené dva stožiare trakčného vedenia a strhnuté trakčné vedenie v dĺžke piatich stožiarov a poškodené zosilovacie vedenie. Doprava bola v úseku prerušená do 18:00 nasledujúceho dňa.
„Železnice Slovenskej republiky vyzývajú verejnosť k opatrnosti pri pohybe v blízkosti železničnej trate. Vlak je obrovský kolos, ktorý môže mať brzdnú dráhu v závislosti od rýchlosti aj viac ako kilometer a následky zrážky s ním bývajú fatálne,“ dodal Dymo.