Zbieranie podpisov skončí podľa Štefana Škuleca z petičného výboru v pondelok 28. novembra. Časť petičných hárkov s takmer dvoma tisíckami podpisov už organizátori petície doručili vedeniu Trnavského samosprávneho kraja, zvyšok tam odnesú v pondelok.
Petíciu za zachovanie piešťanského letiska podpísalo už asi 4 000 ľudí, jej internetovú verziu takmer 1 500 ľudí. Zbieranie podpisov skončí podľa Štefana Škuleca z petičného výboru v pondelok 28. novembra. Časť petičných hárkov s takmer dvoma tisíckami podpisov už organizátori petície doručili vedeniu Trnavského samosprávneho kraja, zvyšok tam odnesú v pondelok.
Škulec vysvetlil, že signatári odmietajú likvidáciu spoločnosti Letisko Piešťany. Mimoriadne valné zhromaždenie, ktoré bude 29. novembra, sa bude zaoberať len týmto jediným bodom. Región by podľa Škuleca prišiel o strategický dopravný bod, umožňujúci jeho rozvoj. Likvidáciu letiskovej spoločnosti navrhuje najväčší akcionár, ktorým je Trnavský samosprávny kraj.
Poslanci sa chystajú na prieskum hospodárenia letiska
Hospodárenie spoločnosti Letisko Piešťany sa v piatok 25. novembra chystajú spolu s prizvanými odborníkmi preskúmať poslanci Národnej rady SR Boris Kollár (Sme rodina) a Jozef Viskupič (OĽaNO-NOVA). Cieľom prieskumu je podľa Viskupiča pýtať sa priamo na mieste, prečo doviedli letisko do krachu. Podľa Borisa Kollára existuje vážne podozrenie z tunelovania podniku a poslanecký prieskum je jediná možnosť ako bojovať proti jeho likvidácii.
Likvidáciu stratovej spoločnosti Letisko Piešťany navrhuje jeden z trojice akcionárov – Trnavský samosprávny kraj. „O likvidácii môže rozhodnúť len valné zhromaždenie, treba na to dvojtretinovú väčšinu, ktorú kraj nemá,“ povedal člen predstavenstva spoločnosti Juraj Štaffa.
Podozrenia z tunelovania odmietol s tým, že Trnavský samosprávny kraj bol jediným akcionárom, ktorý letisku dlhodobo pomáhal. Od roku 2008 do prevádzky investoval 1,6 milióna eur, „kým druhý akcionár, mesto Piešťany, vyrubovalo daň z nehnuteľností 80-tisíc eur ročne,“ poznamenal.
Letisko Piešťany potrebuje na svoju prevádzku podľa Štaffu mesačne najmenej 51-tisíc eur, jeho príjmy sa však pohybujú len na úrovni 15 až 20-tisíc eur. Okrem Trnavského samosprávneho kraja, ktorý vlastní 59,31 percenta akcií, sú ďalšími akcionármi v spoločnosti mesto Piešťany (20,04 %) a ministerstvo dopravy (20,65 %).