Železničná spoločnosť Slovensko a Ministerstvo dopravy a výstavby Slovenskej republiky posilňujú dopravu v celej Hnileckej doline až po Dobšinskú ľadovú jaskyňu.
Slovenská správa ciest plánuje v roku 2023 preinvestovať vyše 150 miliónov eur do výstavby a rekonštrukcií ciest, podstatnú časť budú tvoriť financie zo zdrojov Európskej únie.
Autobusový dopravca už diskutuje s objednávateľmi verejnej dopravy, aby bolo možné využiť európske zdroje podpory pre rozvoj čistej verejnej dopravy bez emisií.
Podľa štátneho tajomníka ministerstva dopravy môžu po vystavaní diaľnice prísť nové podniky na Dolný a Horný Zemplín pre automobilku Volvo či spoločnosť Bosch.
Európska komisia vzhľadom na vývoj v železničnej doprave odporučila členským štátom zvážiť ukončenie starých dohôd s inými členskými štátmi, ktoré už nemusia byť potrebné, a neuzatvárali nové alebo revidované dohody.
Letecká spoločnosť zaznamenala najväčší nárast počtu cestujúcich na Slovensku, kde prepravila 293-tisíc osôb s medziročným nárastom cez dvesto percent.
Náklady na údržbu diaľnic a rýchlostných ciest sa výrazne zvýšili. Od roku 2011, kedy ceny diaľničných známok naposledy vzrástli, pribudlo tristo kilometrov nových úsekov.
Naďalej budú zavedené trvalé obmedzenia traťovej rýchlosti pre zlý celkový technický stav tratí, na odstránenie týchto obmedzení sú potrebné rozsiahle investície.
Štátny tajomník Ministerstva dopravy SR Jaroslav Kmeť potvrdil, že aktuálne prebieha projektovanie a samotné práce v teréne sa rozbehnú pravdepodobne na jar.