Cieľom novely zákona o organizácii pracovného času v doprave je prevziať európske právo v organizácii pracovného času zamestnancov vo vnútrozemskej vodnej doprave.
Návrh novely zákona o organizácii pracovného času v doprave posunuli poslanci Národnej rady SR v pondelok do druhého čítania. Cieľom novely je harmonizovať európske právo s národným právom v oblasti organizácie pracovného času zamestnancov vo vnútrozemskej vodnej doprave.
Ide o transpozíciu smernice Rady Európskej únie z 19. decembra 2014, ktorou sa vykonáva Európska dohoda o niektorých aspektoch organizácie pracovného času vo vnútrozemskej vodnej doprave. Dohodu uzatvorili Európsky zväz riečnej plavby (EBU), Európska organizácia lodných kapitánov (ESO) a Európska federácia pracovníkov v doprave (ETF). Súčasťou návrhu je úprava zákonov o inšpekcii práce, o nelegálnej práci a nelegálnom zamestnávaní.
Novela určuje podrobnejšie požiadavky na organizáciu pracovného času mobilných zamestnancov vo vnútrozemskej vodnej doprave tak, ako sú dohodnuté v Európskej dohode o niektorých aspektoch organizácie pracovného času vo vnútrozemskej vodnej doprave. Cieľom je ochrana zdravia a bezpečnosť zamestnancov v odvetví vnútrozemskej vodnej dopravy v Európskej únii. Navrhovaná účinnosť novely po jej schválení v parlamente je 31. decembra 2016.
Prevzatím zmeny smernice Európskeho parlamentu a Rady z 15. marca 2006 o minimálnych podmienkach vykonávania nariadení o právnych predpisoch v sociálnej oblasti, ktoré sa týkajú cestnej dopravy, novela zároveň zabezpečuje zosúladenie právneho poriadku SR s právom EÚ v oblasti cestnej dopravy. Novela zabezpečí aj zosúladenie právneho poriadku SR s požiadavkami zmeny nariadenia komisie z 29. januára 2014, ktorým sa ustanovujú technické požiadavky a administratívne postupy týkajúce sa leteckej prevádzky.