Pre opätovné naštartovanie automobilového priemyslu je podľa jeho predstaviteľov dôležité, aby prišlo k prijatiu stimulačných opatrení na podporu predaja automobilov.
„Automobilový priemysel je dôležitý nie len pre Slovensko, ale aj pre Európu. Zamestnáva v nej skoro 14 miliónov pracovníkov a prispieva približne 7 % k HDP Európskej únie. Preto sa očakáva, že aktivity na rozbeh trhu s vozidlami budú koordinované z úrovne Európskej únie,“ priblížil pre agentúru SITA generálny sekretár Zväzu automobilového priemyslu SR Ján Pribula.
Viac o téme: Koronavírus
Ktorá krajina ako zareaguje a či sa budú využívať aj „európske“ peniaze, bude závisieť od ekonomickej kondície. „V každom prípade našou snahou, ktorá je podporená aj zo strany automobilového priemyslu krajín Visegradskej štvorky, je, aby sa jednalo skutočne o šrotovné. Teda, aby bolo podmienkou staré vozidlo vyradiť a zošrotovať,“ upozornil Pribula.
Viac o téme: Ekonomické dopady koronavírusu
Ak sa budú staré vozidlá šrotovať a podporené budú nízko a bez-emisné vozidlá, bol by to podľa neho významný krok k napĺňaniu cieľa, ktorý si komisia stanovila a prezentovala pod názvom „Zelená dohoda“.
Slovenské Ministerstvo hospodárstva SR o takejto forme pomoci automobilovému sektoru neuvažuje. „Rezort hospodárstva nepripravuje opatrenia na podporu predaja vozidiel,“ reagovalo ministerstvo pre agentúru SITA.