Mesto Trnava doplní 12 svetelných križovatiek o prvky, ktoré budú pomocou umelej inteligencie aktualizovať ich signálne plány v nočných hodinách. Cieľom je počas nočných hodín minimalizovať čakanie vozidiel, ktoré majú na prázdnych križovatkách červenú.
Plynulosť cestnej premávky
Riešenie podporí plynulosť cestnej premávky a v noci zvýši bezpečnosť účastníkov cestnej premávky vrátane chodcov a cyklistov. Na križovatkách pribudnú ďalšie kamery a výpočtové jednotky na detekciu a klasifikáciu zaznamenaných objektov.
„Systém pomocou umelej inteligencie zabezpečí detekciu vozidiel v dostatočnej vzdialenosti od STOP čiary, aby radič dokázal vykonať zmenu signálneho plánu v požadovanej rýchlosti a zabezpečil vozidlám plynulý prejazd križovatkou,“ uvádza zmluva so spoločnosťou, ktorá má inovatívny systém na križovatky nasadiť.

Trnava spustí na Kopánke bezplatnú parkovaciu zónu, autá budú môcť stáť iba na vyznačených miestach
Súčasťou dodávky bude podľa zmluvy úprava signálnych plánov a zavedenie celočervenej svetelnej signalizácie počas nočnej prevádzky. V noci nebude uplatnené líniové ani plošné koordinovanie riadenia križovatiek. Riadenie dopravy bude zabezpečené autonómnymi programami pre jednotlivé križovatky. Trnava zaplatí za toto riešenie 186-tisíc eur.
Semafory v nočnej prevádzke
V Trnave už nejaký čas fungujú inteligentne riadené svetelné križovatky, ktoré by mali reagovať na aktuálnu situáciu v doprave. V prevádzke sú aj v nočných hodinách, kedy doprava v meste nie je intenzívna.

Trnavský kraj začne s rekonštrukciou cesty medzi Vrbovým a Trebaticami, peniaze má z eurofondov
Podľa vysvetlenia hovorkyne trnavskej radnice Veroniky Majtánovej technické predpisy pre dopravné značky a dopravné zariadenia uvádzajú, že cestná premávka so svetlami sa má riadiť permanentne, teda aj v nočných hodinách.
Hlavným dôvodom, prečo sú semafory v prevádzke aj v noci, je podľa nej bezpečnosť. Pri vypnutej signalizácii v noci nebolo žiadnou výnimkou, že sa vozidlá preháňali ulicami neprimeranou rýchlosťou.