Most na Hlinkovej ulici v Košiciach je v nepriaznivom technickom stave, premávku zúžili na dva pruhy

Pravidelný monitoring mosta na Hlinkovej ulici ukázal zhoršenie jeho stavu.
Košice, most, Hlinkova ulica

Pre nepriaznivý technický stav mosta na Hlinkovej ulici v Košiciach, v úseku nad železničnou traťou, s okamžitou platnosťou zmenili organizáciu dopravy. Premávku na moste z doterajších štyroch obmedzili na dva jazdné pruhy. Ako ďalej informoval hovorca mesta Dušan Tokarčík, zároveň bude maximálna povolená rýchlosť znížená na 30 kilometrov za hodinu.

Pravidelný monitoring mosta na Hlinkovej v piatok ukázal zhoršenie jeho stavu. Predbežný odborný posudok poukazuje na zhoršený technický stav nosníkov. „S okamžitou platnosťou sme prijali dopravno-bezpečnostné opatrenia, ktoré by mali zabrániť ďalšiemu zhoršeniu technického stavu mostnej konštrukcie,“ uviedol riaditeľ magistrátu mesta Košice Marcel Čop.

Problémové nosníky typu Vloššák

Most nad železničnou traťou na Hlinkovej bol vybudovaný ešte v roku 1969. Patrí k najfrekventovanejším v meste, každý deň po ňom prejde vyše 30-tisíc áut. Na jeho výstavbu boli podľa samosprávy použité nosníky typu Vloššák, ktoré spôsobili problémy aj na iných mostoch na Slovensku.

Aj z tohto dôvodu bol most v roku 1989 a neskôr v roku 2015 rekonštruovaný. Obhliadka v roku 2020 však definitívne potvrdila, že jednoduchá rekonštrukcia nepostačuje, ale poškodené nosníky bude potrebné časom vymeniť. Mesto už má spracovaný projekt na vyriešenie havarijného stavu.

„Na komplexnú rekonštrukciu mosta máme spracovanú projektovú dokumentáciu a v najbližších dňoch začíname s procesom výberu zhotoviteľa. Celkové predpokladané náklady odhadujeme na zhruba 11 miliónov eur, ktoré chceme čerpať z eurofondov,“ doplnil Čop.

Zvolali pracovné stretnutie

Budúci pondelok sa k zhoršenému stavu mosta uskutoční pracovné stretnutie všetkých dotknutých orgánov a príslušných referátov mesta. Cieľom je maximalizovať priepustnosť mosta s dôrazom na bezpečnosť motoristov.

Jedným z návrhov bude obmedzenie prejazdu nákladnej dopravy s výnimkou vozidiel MHD a zvýšenie celkového počtu jazdných pruhov na tri. V smere do centra mesta by tak ostali otvorené oba jazdné pruhy a v smere z mesta jeden. To má zabezpečiť zvýšenú priepustnosť mosta najmä v rannej špičke.

Viac k osobe: Marcel Čop