Český osobný dopravca Leo Express, pôsobiaci aj na Slovensku, dosiahol vlani konsolidované tržby 603 miliónov českých korún (CZK) a prepravil viac ako 1,7 milióna cestujúcich.
V tomto roku očakáva tržby cez miliardu korún a dvojnásobný rast počtu pasažierov na 3,5 milióna.
Zlepšili svoju ziskovosť
Ako spoločnosť vo štvrtok informovala, konsolidovaný EBITDAR (zisk pred úrokmi, zdanením, odpismi, amortizáciou a nájomným) za rok 2023 presiahol 140 miliónov korún a medziročne vzrástol o 175 %.
Čistý zisk predstavoval štyri milióny korún, pričom v roku 2022 skupina vykázala stratu tri milióny korún. Vlaky Leo Express majú v tomto roku najazdiť približne päť miliónov vlakokilometrov.
Železničnú dopravu na hlavnej trati pri Trenčíne museli prerušiť, vlak zrazil človeka v koľajisku
„Výkon skupiny Leo Express za rok 2023 sme viac než zdvojnásobili, zlepšili sme ziskovosť a pravdepodobne prekročíme miliardu v tržbách v roku 2024,” povedal generálny riaditeľ Leo Express Peter Köhler.
Podľa neho naďalej sa chcú stáť hlavným alternatívnym železničným dopravcom v strednej Európe. Od vlaňajšieho decembra v oblasti Žitného ostrova prevádzkuje vlakovú osobnú dopravu vo verejnom záujme medzi Bratislavou a Komárnom.
Nová vizuálna identita
„Leo Express je pripravený na ďalšie kontrakty v rámci záväzkových tratí a rozširovania služieb na komerčných tratiach po celej strednej Európe,” dodal Peter Köhler.
Leo Express predstavil novú vizuálnu identitu pre vlaky v Českej republike, na Slovensku a v Poľsku. Majú výraznejšiu oranžovú farbu.
Národný dopravca vypravil svoj najdlhší špeciálny vlak, z Bratislavy do Košíc viezol vzácny náklad (video)
Zjednotenie vzhľadu jednotiek Flirt a zdôraznenie vizuálnej identity podčiarkujú spoluprácu Leo Express a jeho hlavného akcionára, španielskeho národného železničného dopravcu Renfe.
Predseda predstavenstva Leo Express Manuel Villalante i Llaurado poznamenal: „Spustenie prevádzky na Podunajsku bolo pre našu spoločnosť významným míľnikom. Minulý rok bol pre Leo Express kľúčový, pretože predstavuje zlomový bod na ceste k rastu“.
Niektoré spoje navýšia
Spoločnosť v súčasnosti dokončuje inštaláciu ETCS na svojich komerčných vlakových linkách medzi Prahou, Ostravou a Košicami/Krakovom, čo ešte viac zvýši bezpečnosť dopravy.
Ide o jednotný zabezpečovací systém riadenia vlakov nahradzujúci staršie vzájomne nekompatibilné národné systémy.
V júni dopravca rozšíri denné spojenia na trase Praha – Ostrava pridaním spojov do Ľvova na západe Ukrajiny a zvýši počet letných spojov medzi Prahou a Krakovom. Dopravca má v SR dcérsku firmu Leo Express Slovensko.