V súvislosti s pripravovaným rozšírením diaľničného úseku D1 Bratislava – Triblavina a výstavbou prepojenia s D4 čakajú na motoristov rozsiahle obmedzenia. Doprava bude odklonená na obchádzkové trasy a doterajšia D1 sa bude dvíhať.
Začiatok prác
„Momentálne prebieha projektovanie. Práce v teréne sa rozbehnú zrejme v najbližších mesiacoch, pravdepodobne na jar,“ potvrdil v rozhovore pre agentúru SITA a portál Naša Doprava štátny tajomník Ministerstva dopravy SR Jaroslav Kmeť (nom. Sme rodina).
Zhotoviteľ, ktorým je poľská spoločnosť Budimex, má po vlaňajšom uzavretí zmluvy s Národnou diaľničnou spoločnosťou, a. s., (NDS) na dokončenie stavby tisícsto dní, teda tri roky.
Kmeť očakáva odbremenenie Bratislavy od cestnej dopravy, pomôcť má rozšírenie D1 a výstavba obchvatu D4.
„Rozsah obmedzení bude ministerstvo postupne komunikovať v závislosti od presného harmonogramu prác, ktorý nám dodá zhotoviteľ,“ uviedol rezortný štátny tajomník.
Plánovaný obchvat
Bratislavský diaľničný obchvat bude kompletný až po dokončení úseku D4 od Rače s takmer 12-kilometrovým tunelom Karpaty k hraniciam s Rakúskom. V súčasnosti je v prevádzke juhovýchodná časť D4 od slovensko-rakúskej hranice pri Jarovciach do Rače. Tunel Karpaty je podľa Kmeťa rozhodne potrebný a jeho výstavby sa nevzdávajú.
Na stavbe D1 pri Ružomberku hrozil odchod zhotoviteľa, o niekoľko rokov sa predĺžila aj výstavba úseku s tunelom Višňové
„Nie je však reálne ho očakávať v horizonte najbližších rokov. Príprava je len v počiatočných fázach a nie je ešte známe ani presné trasovanie. Len s tunelom bude obchvat kompletný. Zároveň pomôže priamo prepojiť úseky diaľnice D1 smerujúcej na Slovensko a D2 smerujúcej do Čiech,“ povedal Kmeť. Ako dodal, Bratislava tak bude značne odbremenená od cestnej dopravy.