Dopravná situácia sa v bratislavskom regióne výrazne zlepší vďaka novému napojeniu križovatky Triblavina. Ako uviedla na tlačovej besede ministerka investícií Veronika Remišová, na výstavbu novej cesty, ktorá sa napojí na D4/R7, sa využijú financie z Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP).
Celková investícia je vo výške 5,9 milióna eur, pričom spolufinancovanie zo strany bratislavskej župy tvorí 5 percent. Ako dodal predseda Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Juraj Droba, župa investovala do projektu aj 2,5 milióna eur na náklady na 203 nájomných zmlúv. Na výkup pozemkov zaplatila 350-tisíc eur. Remišová aj Droba vyzdvihli rýchlosť schvaľovacieho procesu, ktorý trval len 41 pracovných dní.
Najhoršie riadený program
Podľa Veroniky Remišovej nová cesta s dĺžkou 1,7 kilometra pomôže tak obyvateľom Bratislavy, ako aj obyvateľom obcí na severozápade od hlavného mesta vrátane Pezinka. Keďže počet obyvateľstva v obciach okolo Bratislavy v poslednej dobe prudko rastie, nové prepojenie im prinesie nielen bezpečnejšie cestovanie, ale aj menej kolón áut na diaľnici.
Ministerstvo dopravy plánuje v tomto roku otvoriť diaľničný Lužný most, slúžiť bude aj cyklistom
Ako podotkol Juraj Droba, cestné obchvaty sa mali už dávno začať stavať. Spomínaný obchvat spája Chorvátsky Grob s časťou Čierna Voda.
„Eurofondy boli v minulosti synonymom pomalosti, byrokracie a korupcie. Pri regionálnom programe IROP, ktorý pred pár mesiacmi prešiel pod môj rezort, priemerná dĺžka schvaľovania projektov bola 163 dní a mali sme aj rekord, kedy to bolo až 692 dní,“ zdôraznila Veronika Remišová s tým, že IROP bol donedávna najhoršie riadeným programom.
Remišová vyzdvihla záchranu miliónov
Ako dodala, minulý rok dokonca hrozilo, že prepadne 109 miliónov eur, ale tieto peniaze jej ministerstvo zachránilo.
Výstavba cesty sa má začať v júni 2021 a dokončenie je plánované na jún 2023. Po napojení na križovatku Triblavina a rýchlostnú komunikáciu prinesie podľa Veroniky Remišovej výrazné zlepšenie dopravnej situácie. Ročná úspora, prepočítaná na čas vodičov automobilov, sa odhaduje až na 850-tisíc eur ročne.
„Všetky opatrenia, ktoré sa osvedčili a prinášajú výsledky, zakomponujeme do eurofondov v novom programovom období 2021 – 2027,“ konštatovala Remišová, pričom upresnila, že na výstavbu cesty v hodnote 6,5 milióna eur pôjde z IROP celkovo 6,2 milióna eur.