Správa o hodnotení vplyvov na životné prostredie a zdravie obyvateľstva v prípade budovania diaľnice D1 v úseku Turany – Hubová odporúča stavbu s tunelom Korbeľka a nie prevažne povrchový variant údolím Váhu.
Správa o hodnotení vplyvov na životné prostredie a zdravie obyvateľstva v prípade budovania diaľnice D1 v úseku Turany – Hubová odporúča stavbu s tunelom Korbeľka (V2) a nie prevažne povrchový variant údolím Váhu, ktorý by podľa ochranárov ohrozil vzácne rašeliniská, jaskyne, chránené územia aj obyvateľov.
„Na základe výsledkov hodnotenia správa odporúča s ohľadom na mieru vplyvov výstavby a prevádzky diaľnice D1 na životné prostredie realizovať trasu vo variante V2 s ekoduktami,“ uvádza v správe spoločnosť Dopravoprojekt, ktorá hodnotenie vplyvov vypracovala na žiadosť Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS).
Posledné slovo bude mať ministerstvo životného prostredia (MŽP), ktoré by podľa jeho tlačového odboru malo prijať záverečné stanovisko koncom leta. „Záverečné stanovisko bude záväzné pre ministerstvo dopravy,“ uviedol tlačový odbor.
Odbor environmentálneho posudzovania MŽP už pred rokom uviedol, že v prípade údolného variantu diaľnice Turany – Hubová predpokladá „podstatný nepriaznivý vplyv na životné prostredie“. K správe o hodnotení vplyvov na životné prostredie sa ešte môžu vyjadriť povoľujúce orgány, dotknuté orgány a obce ako aj verejnosť.
Hodnotenie posudzovalo štyri varianty výstavby diaľničného úseku Turany – Hubová. Ide o pôvodný variant trasy V1 v dĺžke 13,52 kilometra (km) s tunelom Rojkov, ďalšie dva varianty V1 s odklonom, ktoré sú kombináciou pôvodného povrchového variantu údolím Váhu so subvariantmi a štvrtým je variant V2 v dĺžke 13,53 km s tunelom Korbeľka. Trasa by cez masív Kopy viedla v tuneli Korbeľka a za premostením údolia Váhu by nasledoval ďalší tunel Havran.