Nový cestovný poriadok platný od 13. decembra prinesie skrátenie cestovného času rýchlikov z Bratislavy do Žiliny o 3 minúty, pričom sa nezníži len vzdialenosť z 203 kilometrov na 201 kilometrov, ale aj cena cestovného lístka. Informovala o tom Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK).
Diaľkové vlaky budú mať od 13. decembra 2020 aj nové názvy, keďže ZSSK prechádza od jednotlivých, resp. komerčných pomenovaní k jednotnému názvosloviu podľa liniek.
Moderné bezbariérové vlaky
Na linke Bratislava – Dunajská Streda – Komárno bude jazdiť ZSSK v spolupráci s rakúskymi ÖBB, pričom dopravu zabezpečia 59 vlakmi.
Na cestujúcich zo Žilinského a Trenčianskeho kraja čakajú nové elektrické nízkopodlažné jednotky, ktoré nahradia staršie vozidlá.
Európske železničné spoločnosti chcú oživiť nočné vlakové spojenia
Prvý „PANTER“ z celkového počtu 25 kusov vykonal prvú jazdu s cestujúcimi 1. decembra. Aktuálne sú v prevádzke dve vozidlá.
Moderné elektrické bezbariérové jednotky s rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu nasadia na tratiach Žilina – Trenčín, Žilina – Čadca, Čadca – Zwardoń, Žilina – Liptovský Mikuláš.
Celoročný vlak do Álp
Vo zvolenskom regióne nasadili na prímestské spoje 15 nových dieselmotorových jednotiek. Spolu 21 vozidiel bude premávať na tratiach Zvolen – Banská Bystrica – Brezno, Zvolen – Fiľakovo, Zvolen – Vrútky – Prievidza a Fiľakovo – Jesenské – Rimavská Sobota – Tisovec.
Ak pandemická situácia dovolí, medzi Bratislavou a chorvátskym Splitom bude premávať vlak dvakrát týždenne od 18. júna do 10. septembra 2021.
Nechcem byť hrobárom slovenských železníc, vyhlásil minister dopravy Doležal
Celoročný priamy vlak spojí Bratislavu s rakúskym mestom Mürzzuschlag, ktoré sa nachádza v schneeberských Alpách.
Novinkou je aj predĺženie trasy vlakov až do/z bieloruského Brestu, kde bude vytvorený prestup na hotelový vlak do/z Minska aj Moskvy.
Šesť medzištátnych rýchlovlakov
V medzištátnej doprave bude aj naďalej premávať 6 rýchlovlakov. Jeden pár rýchlovlakov railjet xpress spája Slovensko s Rakúskom a Švajčiarskom (Bratislava – Viedeň – Zürich), dva páry rýchlovlakov SC Pendolino jazdia medzi Slovenskou a Českou republikou (Košice – Bratislava – Praha).
Aktuálne železničnú dopravu ovplyvňuje pandémia COVID-19, čo sa týka aj Česka, preto niektoré vlaky budú do odvolania premávať len v konkrétnych úsekoch.
Očakávali sme iný prístup k železniciam, odborári napísali list Matovičovi, Kollárovi a Doležalovi
Čo sa týka Maďarska, tak vlak EC 274 bude do odvolania premávať len v úseku Budapest-Nyugati pu. – Břeclav.
Momentálne platia aj obmedzenia v doprave s Ukrajinou, kde je doprava pozastavená až do odvolania. Do/z Rakúska nie sú vedené vlaky IC 44 a 45 (Košice – Viedeň).
V rámci vnútroštátnej dopravy aj naďalej nebudú vedené vlaky InterCity. Železničná doprava s Poľskom je obnovená takmer v plnom rozsahu.