České dráhy vyzvali dodávateľov nových vlakov a spoločnosti modernizujúce a vykonávajúce opravy k plneniu dodávok a opráv.
Ako spoločnosť informovala prostredníctvom tlačovej správy, v súčasnosti sa České dráhy potýkajú s mnohými prípadmi, keď sú vlaky v dielňach opravárenských firiem aj niekoľkonásobne dlhšie, než by mali byť.
Problémom sú poruchy aj nekvalita
Odstavené vozidlá tak následne chýbajú v prevádzke a České dráhy musia riešiť ich náhradu. To podľa Českých dráh komplikuje prácu železničiarov, znižuje kvalitu cestovania na železnici a má to dopad na plnenie zmlúv voči objednávateľom.
Cestujúci, pripravte sa na zmeny v grafikone. Dotknú sa viacerých regionálnych a prímestských spojov
Oneskorenie v prípade novododávaných súprav sa pohybuje v rozmedzí pol roka až jedného roka. Ďalším problémom sú časté poruchy a nekvalita práce dodávateľov, čo sa týka modernizovaných vlakov, vlakov po opravách alebo dokonca nových vlakov.
„Cestujúcich prirodzene nezaujíma, že veľká časť problémov je na strane dodávateľov a opravárov techniky. My ich však denne riešime a robíme všetko pre to, aby sa nedostatky v práci dodávateľov čo najmenej prenášali na našich cestujúcich a zákazníkov,“ povedal člen predstavenstva a námestník generálneho riaditeľa Českých dráh Jiří Ješeta.
Chýbajúce súpravy riešia denne
Medzi dodávateľmi, na ktorých České dráhy apelujú, sú aj dodávatelia zo Slovenska. „Približne ročné oneskorenie má modernizácia motorových jednotiek Stadler na Slovensku v ŽOS Zvolen,“ uvádzajú České dráhy a dodávajú, že v ŽOS Vrútky sa významne predĺžujú aj plánované revízie osobných vozidiel pre vlaky EC/IC, ktoré trvajú dvakrát až trikrát dlhšie, než je plánovaný čas.
Bude pre vysokú cenu elektriny vo vlakoch drahšie cestovné? „Čierneho Petra" majú ŽSR, skonštatoval Doležal
„Namiesto 45 dní sú na Slovensku niektoré vozidlá na revíziu aj viac ako 110 dní,“ tvrdia České dráhy.
„Naši dodávatelia sa musia postaviť čelom k plneniu termínov a dodržaniu kvality a musia prijať opatrenia vo svojich firmách, aby začali plniť svoje záväzky. My sme ich zákazník a denne musíme riešiť chýbajúce súpravy, ktoré stoja v ich podnikoch a nám chýbajú. My potom musíme vyplácať kompenzácie našim cestujúcim a dostávame zmluvné pokuty za nedodržanie štandardov z dôvodu chýbajúcich vlakov odstavených v ich závodoch,“ podotkol podpredseda predstavenstva a námestník generálneho riaditeľa ČD pre servis Michal Kraus.