Medzinárodnú linku cez Viedeň, Salzburg a Innsbruck budú prevádzkovať Rakúske spolkové železnice ÖBB v spolupráci so Železničnou spoločnosťou Slovensko od 9. decembra s vlakovou súpravou Railjet xpress.
Bratislava bude mať prvý raz priame spojenie rýchlovlakom so švajčiarskym Zürichom. Medzinárodnú linku cez Viedeň, Salzburg a Innsbruck budú prevádzkovať Rakúske spolkové železnice ÖBB v spolupráci so Železničnou spoločnosťou Slovensko, a. s. (ZSSK) od 9. decembra tohto roka. Rýchlovlak Railjet xpress s maximálnou rýchlosťou 230 kilometrov za hodinu zvládne cestu z Bratislavy do Zürichu za necelých desať hodín.

Ide o predĺženie linky Viedeň – Zürich
Vlak bude mať odchod z Bratislavy Hlavnej stanice o 6:10 (zastaví aj v stanici Petržalke) a príchod do Zürichu o 15:20. Z najväčšieho mesta Švajčiarska bude odchádzať o 12:40 a do hlavného mesta SR príde o 21:51 (so zastávkami na staniciach Petržalka a Nové Mesto).
Vlaky budú vedené súpravou Viaggio Comfort. ÖBB a ZSSK predstavili vlak vo štvrtok v Bratislave na Hlavnej stanici, vlak absolvoval prezentačnú jazdu medzi Viedňou a Bratislavou. Pôjde o predĺženie doterajšieho spojenia Viedeň – Zürich.
Zastávky aj v Salzburgu a Innsbrucku
„Cestujúci sa z Bratislavy dostanú priamo do Zürichu za necelých desať hodín bez nutnosti prestupu. Samozrejme, Zürich je iba jednou z cieľových staníc, Railjet xpress spojí naše hlavné mesto s takými významnými rakúskymi sídlami, ako sú Salzburg či Innsbruck,“ informoval predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký.

Z Bratislavy do Viedne rýchlejšie
Ide podľa neho o významný krok k lepšiemu, rýchlejšiemu a častejšiemu spojeniu smerom na západ. „Veríme, že po dokončení trate Bratislava – Marchegg – Siebenbrunn – Wien Hbf v roku 2023 sa pri traťovej rýchlosti 200 kilometrov za hodinu čas cesty ešte skráti na zhruba 40 minút,“ uviedol Hlubocký.
Rušňovodiči ZSSK absolvovali teoretický a praktický výcvik v školiacom stredisku ÖBB vo Viedni, pričom podmienky získania osvedčenia na vedenie súpravy a rušňa radu 116 boli nastavené rovnako ako pre rakúskych vodičov. „Naši zamestnanci museli preukázať schopnosť viesť vlak konštrukčnou rýchlosťou,“ dodal šéf ZSSK.

Počet vlakových spojení sa rozšíri
Členka predstavenstva ÖBB-Personenverkehr AG Michaela Huber povedala, že v súčasnosti existuje medzi hlavnými mestami Rakúska a Slovenska tridsať vlakových spojení a ich počet by sa mal rozšíriť. „Od roku 2023 plánujeme výrazné zrýchlenie vlakového spojenia medzi Bratislavou a Viedňou, a to na základe čiastočného zdvojkoľajnenia železničnej trate medzi oboma mestami. Tým sa nám podarí skrátiť celkový čas cesty z Bratislavy do Viedne zo 60 na 40 minút,“ uviedla Huber.


