BRATISLAVA 12. júna (WEBNOVINY) – V prípade nespokojnosti s postupom finančných inštitúcií sa možno po novom obrátiť na Národnú banku Slovenska. Na svojej internetovej stránke na to upozorňuje verejná ochrankyňa práv Jana Dubovcová.
Národná banka Slovenska (NBS) sa 10. júna stala jednotným kontaktným miestom, ktoré prijíma podania finančných spotrebiteľov proti postupu poskytovateľov finančných služieb.
Spotrebitelia môžu svoju nespokojnosť s postupom poskytovateľov finančných služieb vyjadriť zaslaním podania NBS. Pre zjednodušenie procesu pripravila banka elektronický formulár. Momentálne sa nachádza na internetovej stránke http://regfap.nbs.sk/skusky/podanie.
Finanční spotrebitelia však môžu aj naďalej zasielať svoje podania v listinnej podobe. Súčasne sa môžu sťažovať aj osobne v NBS. Tu vyplnia formulár podania priamo na mieste. Ak na vybavenie podania nebude vecne príslušná NBS, postúpi ho príslušnému subjektu a o tejto skutočnosti bude informovať sťažujúceho sa spotrebiteľa.
Na svojej stránke NBS upozorňuje verejnosť, že neprijíma podania ústne a neposkytuje ani právne poradenstvo pri sporoch s dohliadanými subjektmi. „Národná banka Slovenska je nezávislý orgán dohľadu a nemá kompetenciu rozhodovať spory medzi dohliadanými subjektmi a ich klientmi,“ píše sa na jej stránke.