BRATISLAVA 21. mája (WEBNOVINY) – Najhodnotnejšou značkou sveta je už tretí rok po sebe Apple.
Nárast hodnoty značky tohto technologického giganta sa však medziročne výrazne spomalila, jej cena sa tak zvýšila len o jedno percento na 185 mld. USD.
Podľa rebríčka Brandz Top 100 výskumnej spoločnosti Millward Brown však hodnota značky jeho najväčšieho rivala, spoločnosti Samsung, vzrástla medziročne až o 51 % na 21 mld. USD.Samsung sa tak posunul na 30. miesto v rebríčku.
Druhou najcennejšou globálnou značkou je Google. Tomu sa po minuloročnom poklese podarilo zvýšiť hodnotu značky na 114 mld. USD. „Google je zaujímavý, keďže na rozdiel od napríklad Facebooku dokáže reagovať na trendy,“ skonštatoval riaditeľ spoločnosti Millward Brown pre Českú a Slovenskú republiku Luboš Rezler.
Prvú trojku najhodnotnejších značiek sveta uzatvára so 112,5 mld. USD spoločnosť IBM. Tá však spolu so značkami ako McDonald`s, Microsoft či Marlboro, ktoré sa tiež stále nachádzajú v prvej desiatke, zaznamenala medziročný pokles. Naopak, skokanom roka je Prada, ktorej sa podarilo zvýšiť svoju hodnotu až o 63 % na 9,4 mld. USD. Známe značky podľa Rezlera umožňujú firmám dosahovať až päťnásobné predaje a ospravedlniť vyššiu cenu výrobkov alebo služieb.
Výskum BrandZ Top 100 najhodnotnejších svetových značiek, ktorý zadáva skupina WPP a spracováva agentúra Millward Brown Optimor, identifikuje a zostavuje poradie prvých 100 značiek podľa ich dolárovej hodnoty, ktorú zisťuje kombináciou analýz finančných údajov, ale aj sily značky z pohľadu spotrebiteľov.