Štvrtina slovenských e-shopov vznikla počas pandémie. V predvianočnom období očakávajú nárast obratu tri štvrtiny zo slovenských e-shopov. Zistenia vychádzajú zo záverov šiesteho ročníka prieskumu E-shop Barometer 2021.
Viac o téme: Koronavírus
Prieskum uskutočnila spoločnosť KPMG v spolupráci so spoločnosťou ui42. Prieskum prebiehal formou online dotazníka a zúčastnilo sa ho 83 respondentov. Spoločnosti oslovili zástupcov e-shopov na Slovensku, ktorí ponúkajú široké spektrum služieb a tovarov. Informovala o tom spoločnosť KPMG v tlačovej správe.
Kľúčový zákaznícky servis
„Takmer všetci (90 percent) respondenti prieskumu KPMG a ui42 predpokladajú, že priemerná výška nákupu v ich e-shope sa v predvianočnom období zvýši. Približne polovica odhaduje, že tento nárast bude do 15 percent,“ uvádza sa v tlačovej správe.
Zamestnávatelia ponúkajú v tomto roku viac vianočných brigád, hľadajú kuriérov či pracovníkov na dokladanie tovaru
Kľúčom k udržaniu si zákazníka považuje 78 percent slovenských e-shopov zákaznícky servis.
Pandémia kamenným predajniam nepraje
Vyše polovica slovenských e-shopov vlastní kamennú predajňu. Ďalších 15 percent ju zvažuje otvoriť v roku 2022.
„Rozhodnutie ísť z online aj do offline prostredia prišlo logicky spoločne s myšlienkou byť bližšie k našim zákazníkom a ponúknuť im možnosť si naše jedinečné a veselé kúsky aj vyskúšať. Pandemická situácia však kamenným predajniam nepraje a uvidíme, ako sa bude situácia vyvíjať v ďalšom období,“ informoval sales retail director z Dedoles-u Patrik Paňko.