JOHANNESBURG 22. júna (WEBNOVINY) – Najnovším imidžovým výstrelkom futbalových superhviezd sa stali umelecky skrášlené holenné chrániče. Nápad sa zrodil v hlave talianskeho podnikateľa Enrica Campariho a jeden pár podľa želania upravených chráničov stojí do 3000 eur. Argentínsky loptový kúzelník Lionel Messi si ich nechal vyrobiť vo farbách národnej vlajky a s logom „Leo“, kapitán Talianov Fabio Cannavaro sa rozhodol pre azúrovú farbu a mená svojich troch detí. Cannavaro používal personalizované chrániče už počas ostatného šampionátu v Nemecku a zdá sa, že mu priniesli úspech – zverenci Marcella Lippiho napokon triumfovali a stopér sa stal najlepším futbalistom sveta za rok 2006. Holenné chrániče, ktoré Cannavaro použil počas finále MS 2006 sú dokonca vystavené v talianskom futbalovom múzeu vo Florencii. Iným hráčom imponujú skôr motívy zo zvieracej ríše, srdcia, prezývky, komiksové postavy, či biblické citáty. Napríklad kanonier Kamerunu Samuel Eto’o sa rozhodol pre nápis „Boh je moje útočisko“ doplnený pestrými národnými farbami africkej krajiny.
„Moje výrobky by mali byť niečo ako Ferrari medzi holennými chráničmi,“ nezaprel v sebe fanúšika motoristickej formuly 1 Campari. Štyridsaťtriročný parmský rodák okrem celej talianskej reprezentácie „vybavil“ ďalších 76 futbalistov z 21 mužstiev zúčastňujúcich sa na majstrovstvách sveta.
SITA