BRATISLAVA 2. júna (WebNoviny.sk) – Dlhšie čakacie lehoty na technickú a emisnú kontrolu motorových vozidiel spôsobil zvýšený záujem vodičov o jej vykonanie.
Ministerstvo dopravy a výstavby SR (MDV) tvrdí, že na kontrolu začali chodiť aj motoristi, ktorí na ňu majú ešte dostatok času. Očakáva však, že táto panika postupne opadne.
Cesty prvej triedy sú pre Érseka prioritou, štát dá na ich opravu o dvesto miliónov viac
„Nový kamerový systém môže odhaliť všetko, čo sa deje na staniciach technickej kontroly. Netreba panikáriť, všetko zostáva ako je,“ upokojoval motoristov minister dopravy a výstavby Árpád Érsek (Most-Híd) na stretnutí s médiami.
Nové kamery sú dôkladnejšie
Zbytočnú paniku medzi vodičmi podľa neho spôsobila zlá interpretácia. „Absolútne s tým nemáme nič spoločné. Žiadna norma sa nemenila, len sa to robí precíznejšie,“ povedal minister.
Pracoviská technickej a emisnej kontroly musia byť od 20. mája tohto roka, presne rok od účinnosti nového zákona o prevádzke vozidiel v cestnej premávke, vybavené novými kamerami.
Bývalý zhotoviteľ D1 s tunelom Višňové má dostať takmer 25 miliónov eur, OĽaNO chce vedieť dôvod
Tie už zaznamenávajú celý priebeh kontroly dôkladnejšie ako doposiaľ a obmedzujú možnosti na podvádzanie. Vyťaženie kapacít stredísk kontroly bola pred zavedením nových kamier približne 50 percent.
Rezort dopravy pre zvýšený nápor na vykonanie kontrol áut upravil lehoty v notifikáciách, ktoré registrovaných vodičov včas upozornia na končiacu sa platnosť technickej a emisnej kontroly.
Trvanie kontrol sa predĺžilo
SMS alebo e-mailové upozornenia budú dostávať prevádzkovatelia vozidiel, ktorí sa zaregistrovali na stránke Jednotného informačného systému v cestnej doprave (www.jiscd.sk), v lehotách 30 a 60 dní pred koncom platnosti technickej a emisnej kontroly.
RegioJet posilní vlakové spoje medzi Bratislavou a Komárnom, nasadí poschodové vozne
Riaditeľ Štátneho dopravného úradu Bohuš Chochlík povedal, že problém s dlhším čakaním na kontrolu áut trvá od 20. mája, kedy boli zavedené nové kamerové systémy pre kontrolu technikov pri výkone technickej a emisnej kontroly.
Predpokladá, že trvanie kontrol od objednania sa predĺžilo asi o tretinu, podľa toho, v akom okrese. „Pohybuje sa to od mesiaca, alebo od týždňa do mesiaca, prípadne niekde až šesť týždňov,“ uviedol Chochlík.
Technik mohol obísť štandardy
Počas kontroly už technik v podstate musí robiť všetky úkony, ktoré už mal vykonávať od marca 2005. „Doposiaľ za tých štrnásť rokov technik mohol nejakým spôsobom obísť určené štandardy na výkon poctivej, kvalitnej technickej alebo emisnej kontroly,“ priblížil Chochlík.
Ekoaudit ukázal, že zásadné pochybenia koncesionára na stavbe D4 porušujú zmluvu
„Predtým sme vedeli, že (vodič) prišiel na technickú kontrolu a odišiel. Na každú jednu činnosť technika kontrola nebola,“ dodal Chochlík s tým, že odborný dozor zistil nejaké skutočnosti, ktoré odhalili to, čo na kamerách nebolo.
Čas technickej a emisnej kontroly by sa mal podľa ministerstva dopravy skrátiť po otvorení nových pracovísk. Rezort vydal zatiaľ 48 rozhodnutí o povolení na zriadenie novej stanice technickej kontroly nad rámec existujúcej siete zahŕňajúcej 143 stredísk. Z vydaných povolení na nové stanice už má vydané oprávnenie na vykonávanie technickej kontroly jedna spoločnosť.