Most-Híd: CR môžu zlepšiť rekreačné poukážky

Most híd

BRATISLAVA 17. mája (WEBNOVINY) – Systém rekreačných poukážok by mal u obyvateľov Slovenska zvýšiť záujem o cestovný ruch v rodnej krajine. Tvrdí to expert strany Most-Híd na cestovný ruch Zoltán Kovács. Podľa neho domáci cestovný ruch nie je na Slovensku prioritou, ale druhú a tretiu dovolenku v roku by mohli občania Slovenska prežiť v domovskej krajine. „Veľmi radi by sme zaviedli inštitút tzv. rekreačných poukážok, ktoré by umožnili zamestnávateľom touto formou odmeňovať zamestnancov a tvorili by odpočítateľnú položku daňového základu,“ uviedol dnes Kovács na tlačovej besede strany Most-Híd. Podľa neho by sa tak vo výraznej miere rozdelila klientela medzi pasívnym cestovným ruchom a domácim cestovným ruchom v prospech domáceho. „Je to inštitút, ktorý je osvedčený v Európe a veľmi účinný, napriek tomu, že sa tomu mnohí bránia,“ zhodnotil. Podľa Kovácsa tým, že by občania ostávali dovolenkovať doma, by sa posilnila ekonomika a vytvorili by sa aj nové pracovné miesta. Správcom, resp. kontrolórom vydávania rekreačných poukážok by mohla byť podľa Kovácsa Slovenská agentúra cestovného ruchu. „Zakupovali by si ich priamo zamestnávatelia s tým, že by to bola odpočítateľná položka z daňového základu. Namiesto odmien či trinásteho platu by mohol zamestnávateľ poskytnúť rekreačnú poukážku,“ povedal. Podľa Kovácsa by sa mohla hodnota poukážky pohybovať okolo 330 eur a peniaze za ne by mali ísť do kasy poskytovateľom turistických služieb. Oživenie cestovného ruchu by mohlo podľa experta naplniť predimenzované kapacity slovenských penziónov a hotelov.

„Zavedením eura sme sa stali drahými pre našich kolegov z Visegrádskej štvorky,“ povedal Kovács. Medzi ďalšie dôvody zostupu cestovného ruchu na Slovensku zaraďuje hospodársku krízu, medziľudské vzťahy a nízku úroveň služieb v tejto oblasti. Strana Most-Híd podľa neho vidí posilnenie cestovného ruchu v tom, že treba zabrániť odlivu turistov, ktorí k nám chodili z okolitých krajín. „Visegrádska štvorka predstavovala v nedávnej minulosti až 90 percent všetkých návštevníkov zo zahraničia, ktorí prišli na Slovensko,“ povedal Kovács. V tejto súvislosti si myslí, že treba opäť osloviť turistov z Českej republiky a Maďarska, ktorí tvorili veľkú časť klientely. „Nepovažujeme za dôležité prezentovať Slovensko v Peru, v Mexiku alebo ako sa to momentálne deje v Číne, lebo naši návštevníci, ktorí k nám stále a radi chodia, sú naši najbližší susedia,“ povedal. Podľa Kovácsa by bolo potrebné vydávať aj propagačné materiály v maďarčine či poľštine, keďže je ich už množstvo len v angličtine a nemčine. „Tu vidíme najväčšiu rezervu – oživiť dobrou propagáciou a prácou tento susedský cestovný ruch s našimi susedmi,“ skonštatoval.

SITA

Firmy a inštitúcie: Most-Híd