BRATISLAVA 13. augusta (WebNoviny.sk) – Najmladšie generácie zamestnancov zaujali skeptický postoj k nedostačujúcej motivácii a etike firiem. Vyplynulo to z výročnej správy spoločnosti Deloitte o miléniovej generácii.
Predchádzajúce dva prieskumy naznačili, že mladé generácie majú pozitívny postoj k motivácii a etike podnikov. V roku 2018 však nastal obrat, keď názory na podniky dosiahli najhoršiu úroveň za posledné štyri roky.
Dôvera v politických lídrov je nízka
Aktuálne si len menej než polovica miléniovej generácie myslí, že podniky sa správajú eticky (48 % oproti 65 % v roku 2017), a že sú odhodlané pomáhať pri zlepšovaní spoločnosti (47 % oproti 62 %).
Na otázku, na čo sa zameriava spoločnosť, v ktorej pracujú, odpovedali: dosahovanie ziskov, podporovanie efektivity a výroba či predaj tovarov a služieb.
Mileniáli majú záujem o špecializované pracovné pozície, pre niektoré firmy to môže byť problém
Hoci sa názor týchto generácií na podniky výrazne zhoršil, ich dôvera v politických lídrov je ešte menšia. Len 19 % respondentov odpovedalo, že politici majú pozitívny vplyv v porovnaní s 71 %, ktorí si myslia, že politici majú negatívny vplyv. Nahradiť by ich preto mohli biznis lídri, ktorí podľa 44 % respondentov ešte majú pozitívny vplyv.
Mileniáli predstavujú špecifickú skupinu
Správa za rok 2018 zohľadňuje názory 10 455 príslušníkov miléniovej generácie a odpovede 1 844 respondentov generácie Z celkovo z 36 krajín sveta.
Zatočí nový odvod s nekalými praktikami reťazcov? Naopak, môže to byť horšie
Príslušníci miléniovej generácie z prieskumu sa narodili medzi januárom 1983 a decembrom 1994 a predstavujú špecifickú skupinu. Majú vysokoškolské vzdelanie, pracujú na plný úväzok a pracujú najmä pre veľké organizácie súkromného sektora. Respondenti z generácie Z sa narodili medzi januárom 1995 a decembrom 1999.
Všetci už získali vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa alebo študujú na druhom stupni. Viac než tretina z nich pracuje buď na plný alebo na skrátený pracovný úväzok.