Dôvodmi varovného listu Európskej komisie ministerstvu dopravy a výstavby ako riadiaceho orgánu Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII) boli analyzované riziká v projektoch zistené európskymi audítormi. Ide o dôsledky podozrení vychádzajúcich z porušenia pravidiel štátnej pomoci pri projektoch ministerstva hospodárstva pri výzvach z roku 2016 a 2018.
„Zároveň ide o konflikt záujmov vo verejnom obstarávaní,“ uviedlo pre agentúru SITA ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie ako centrálny koordinačný orgán pre eurofondy a sprostredkovateľský orgán OPII. „Nezrovnalosť bola zistená aj v rámci samotného ministerstva dopravy a výstavby, a tá sa týkala neodôvodneného predĺženia lehoty na vykonanie prác, schválené dodatkom z decembra 2019,“ priblížil rezort investícií.
Na národnej úrovni je možné predkladať výdavky na certifikačný orgán – ministerstvo financií a uhrádzať platby prijímateľom v rámci OPII za tie výdavky, ktoré sa netýkajú daných zistení. Sprostredkovateľskými orgánmi tohto operačného programu sú popri ministerstve investícií aj ministerstvá hospodárstva a školstva, vedy, výskumu a športu.