BRATISLAVA 23. mája (WEBNOVINY) – Po celej Európe prebieha súťaž Odviaž svoju fantáziu na boj proti chudobe na podporu Miléniových rozvojových cieľov. Pred septembrovým summitom o rozvoji v New Yorku tak chce OSN zvýšiť informovanosť o nich medzi európskymi občanmi. Centrálnym pilierom súťaže je webstránka www.WeCanEndPoverty.eu, kam môžu svoje návrhy podať nielen jednotlivci, ale aj odborníci z oblasti reklamy a organizácie zo 48 európskych krajín. Počas špeciálnej ceremónie udeľovania cien, ktorá sa bude konať ešte pred summitom začiatkom septembra v Madride, dostane víťaz finančnú odmenu päťtisíc eur od španielskej vlády. „Podstatou kampane OSN zameranej na Miléniové rozvojové ciele je uistiť sa, že všetci Európania rozumejú tomu, že tieto ciele sa týkajú všetkých a táto reklamná súťaž je vynikajúcim spôsobom ako mobilizovať našich občanov,“ zdôraznila španielska štátna tajomníčka pre medzinárodnú spoluprácu Soraya Rodriguez Ramos záväzok týkajúci sa splnenia cieľov do roku 2015 ako jednu z priorít španielskeho predsedníctva EÚ.
Súťaž je otvorená pre všetkých európskych občanov a rezidentov, pričom ktokoľvek sa môže zúčastniť hlasovania pri výbere finalistov, návrhy je možné zasielať do 30. júna. Následne vyberú 30 finalistov, z toho 15 prostredníctvom verejného hlasovania a 15 vyberú organizátori. Víťazov potom zvolí porota zložená z prominentných európskych odborníkov na reklamu a marketing, z umelcov, dizajnérov a expertov OSN na komunikáciu, vrátane podpredsedu medzinárodnej reklamnej skupiny HAVAS. „Ak táto iniciatíva zmení situáciu aspoň jednej osoby žijúcej na hranici chudoby, je táto kampaň hodná nášho úsilia,“ poznamenal na margo aktivity jeden z členov poroty a americký fotograf Gary Knight.
SITA