FRANKFURT 18. februára (WEBNOVINY) – Nemecký obchodný reťazec Metro AG chce v najbližšom čase prísne kontrolovať svoje náklady, aby zlepšil finančný výkon celej skupiny.
Informoval o tom v nedeľu riaditeľ spoločnosti Olaf Koch. „Prehodnocujeme všetky naše nákladové položky, vrátane tej za administratívu, naše lokálne pobočky, ako aj za manažment spoločnosti,“ povedal Koch denníku Süddeutsche Zeitung.
Dodal, že minulosťou sa stanú napríklad služobné lety na krátke vzdialenosti v inej ako ekonomickej triede.
Riaditeľovým cieľom je už dlhodobo znižovanie nákladov, znižovanie cien a zlepšovanie služieb. Napriek tomu Metro v septembri 2012 vypadlo z nemeckého burzového indexu DAX, ktorý je súhrnným hodnotením 30 najvýznamnejších spoločností v krajine. Metro sa opäť do indexu DAX vráti, vyhlásil Koch, termín však nespresnil.
Už nejaký čas Metro tvrdšie pristupuje aj k svojim pobočkám. Ešte minulý rok skupina predala svoje veľkoobchodné centrá vo Veľkej Británii a Maroku, ako aj väčšinu svojich supermarketov Real vo východnej Európe.
Na Slovensku Metro AG podniká prostredníctvom spoločnosti Metro Cash & Carry SR, ktorá je súčasťou nadnárodnej skupiny Metro Cash & Carry International. Na Slovensku patrí do siete Metro Cash & Carry šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov.