BRATISLAVA 11. januára (WEBNOVINY) – Častejšie ako slovo kríza vlani v slovenskom spravodajstve rezonovalo priezvisko premiéra Roberta Fica. Počas dvanástich mesiacov roka 2009 sa v slovenských médiách vyskytlo v 10 691 príspevkoch. Tesne za ním skončilo slovo kríza, ktoré médiá uviedli v 10 611 príspevkoch. Vyplýva to z kvantitatívnej analýzy, ktorú pre portál Mediálne.sk vypracovala spoločnosť Newton Media. Trojicu slov s najčastejšou publicitou uzatvára euro, v spravodajstve sa objavilo 6 092 krát. Štvrtá priečka patrí slovu nezamestnanosť (5 106 príspevkov) a piata prezidentovi USA Barackovi Obamovi (5 018 príspevkov). Po Ficovi druhým najvyššie umiestneným slovenským politikom v rebríčku publicity je Vladimír Mečiar, jeho meno bolo v 3 557 príspevkoch.
Zatiaľ čo meno predsedu vlády Fica sa vyskytovalo v slovenských médiách rovnomerne počas celého roka, kríza dominovala najmä v prvom štvrťroku 2009. Paralelnou témou krízy bola nezamestnanosť, píše Mediálne.sk. Mediálnym svetom v roku 2009 hýbali aj chrípka (2 381 krát), šrotovné (2 026 krát), Najvyšší súd (1 915 krát), extrémizmus (1 867 krát) či plynová kríza (1 604 krát).
Newton Media pri analýze vychádzala z monitoringu nasledovných médií a relácií: TA3 (Hlavné správy, Téma dňa, V politike), TV Markíza (Televízne noviny o 19:00, Na telo), TV JOJ (Noviny o 19:30, DeFacto), STV 1 (Správy STV o 19:30, O päť minút dvanásť); STV 2 (Správy a komentáre), Rádio Slovensko (Rádiožurnál o 12:00); Rádio Regina (Správy o 14:00), Rádio Expres (Infoexpres o 12:00), Rádio Viva (Správy o 12:00 a 18:00), Rádio Okey (Správy o 12:00 a 18:00), SME, Hospodárske noviny, Pravda, Nový Čas, Plus jeden deň, Žurnál, Týždeň, Slovo, Trend, Plus 7 dní a Aktuálne.sk.
SITA